Ny bostad och bolån

Hej, är ny här men läst en del sedan innan.
Har precis köpt en ny bostad och allt är påskrivet och klart. Bolånet är inte aktiverat än då vi har tillträde 15/7.
Jag har en tid bokad med Nordea strax efter midsommar för ränteförhandling, dock är jag fundersam på om jag borde prata med Danske bank (erbjudande via unionen) och använda deras erbjudna bolåneränta i förhandlingen med Nordea?
Just nu har vi allt hos Nordea så det blir ju smidigt på så sätt, även tjänstepension och sjukförsäkring som betalas av arbetsgivaren.
Det här är första huset och bolåneförhandlingen för mig och önskar därför fråga om råd från er med mer erfarenhet. Belåningsgrad kommer vara 85%, men det finns sparkapital utöver lagfart, pantbrev och allt annat omkring.
Är det någon poäng i att försöka ha fler alternativ innan vi signar det första bolånet?
Nordeas snittränta är i mina ögon helt ok (men kanske svår att nå med våra förutsättningar?) och räntan hoppas jag sjunker lite mer här nu i juni dessutom.

Tack på förhand :slightly_smiling_face:

Sen använd dessa när du pratar med Nordea.

2 gillningar

Samma sits men steget före här!
Vi hade det mötet 12/5 och valde att höra omkring efter det. För oss vart det lite stresspåslag iom att vi egentligen är helt bokade och klara med allt kring flytten, men mäklaren vart orolig för genomförandet av mötet om en ny bank ska bokas in.
Gör ansökningar veckan innan mötet med Nordea så du har fler erbjudanden på bordet redan då om du är stresskänslig.
Vi har 50% belåning med sparkapital till övers så slutade med Nordea på 1.5% rabatt på rörligt efter några vändor.

Kontentan; sök veckan innan så du har stående erbjudanden för Nordeas bolånfolk ger inget gratis.