Ny hemsida inom kort: hjälp oss med feedback och buggar! ❤️

Tack, använd gärna den orange knappen. :heart: Det underlättar mycket i vårt flöde.

Och, har fixat titeln.

1 gillning

Det gick inte att ta screenshot med orangea knappen eftersom det är en iframe där och det lirar inte på iphone med screenshot då. Iframen har bara varningsmeddelande i det genererade screenshottet.

1 gillning

Ah, då fattar jag. Sorry!

1 gillning

Vill verkligen säga ett stort tack för all feedback. Jag betar av den efterhand.

4 gillningar

Jag stödjer detta förslag. Det är väldigt jobbigt när man sveper runt med musen och så plötsligt kommer något stort och lägger sig över hela sidan som man inte vet hur man ska bli av med. Det är väldigt intrusive att behöva skifta fokus från det man läser till att försöka förstå vad som just hände och hur man får det att försvinna. Även när man vet att det är menyn, så måste man bestämma vart man ska dra musen för att få bort eländet. Klick för att få fram saker som lägger sig över annat, tack.

9 gillningar

Fler som tycker samma?

Kan du lägga en feedback? Är ute och springer. :heart:

Inte jag. Nuvarande funktion är förväntat beteende. Har inga problem med att styra min muspekare på ett kontrollerat sätt.

1 gillning

Det blir lätt som ett minfält där man behöver föra muspekaren försiktigt mellan farliga områden där det kommer explodera om man nuddar.

3 gillningar

Kan inte avgöra om du är seriös eller inte.

Det kan jag, han är seriös.

2 gillningar

Det är två konkurrerande mål som jag ser det - vi vill behöva klicka så få gånger som möjligt för att nå målet.

Vi vill samtidigt inte orsaka oväntad och oönskad effekt (hover → expandera stort menyblock.

Jag brukar landa i att lösa för återkommande besök och då vinner färre-klick målet den här deltävlingen. Jag lär mig helt enkelt undvika menyn efter att ha råkat expandera den osvsiktligt en eller två gånger.

Det stör mig mindre än att behöva klicka för att öppna menyn varje gång jag vill använda den för navigering.

Modern webdesign är liksom rädd för att hela tiden ha en statisk meny synlig. Jag kan till och led uppskatta den designen i vissa fall. Det ger en visuell förstärkning när jag klickar mig fram mellan undersidor.

1 gillning

Att inte ha synlig meny på stor skärm är ju iofs bara lathet i relation till mobile first, man vill inte göra mer än en design.

1 gillning

Tycker bara det blir aningen hyperboliskt – “väldigt jobbigt”, “farliga områden”, “exploderar”. Bara så vi är överens om vad vi pratar om: https://drive.google.com/file/d/16lNOOF1yFsyPdhKO1c-ao6tY80wtXo7N/view

Jag kan sträcka mig till “marginellt irriterande”. Om man sveper över menyn så blinkar den litegrann, och detta bör man kunna åtgärda genom att lägga in en kort (200-300 ms) delay på funktionen.

Delay gör det ju ännu värre, då är det uppenbart snabbare att klicka :sweat_smile:

Mer hyperbol. Vi pratar om millisekunder, så det är inte “uppenbart snabbare”, nej.

Alltså musknappen finns av en anledning. Det är för att man ska ha kontroll när man aktiverar saker.

Hover är ok för att ge info som inte sväller elementet över annat.

1 gillning

:joy: Det är okej att tycka så, men vi behöver inte låtsas som att det är en generellt accepterad regel.

Apple har ordnat med delay, t ex.

Den sidan leder bara till Apple generellt. Ville du länka till nån särskild info?

Se huvudmenyn i toppen.

1 gillning

Lyckades inte få det att fungera med en orange knappen, så jag rapporterar här i stället.

EGEN LOGE

34 000 kr

engångsbelopp (exkl. moms)

För dig som vill bjuda in oss för en föreläsning på jobbet eller göra något helt skräddarsytt för dig eller familjen.

Ett exempel: vi träffade en hel inkl. barnen för att prata ekonomi och ett rikare liv.

Känns som att order familj saknas i sista meningen.

Sen instämmer jag med att det är störigt att drop-down menyn kommer automatiskt. Jag hade föredragit att klicka.