Nu är den snart här, den nya hemsidan. Det har varit mycket jobb, svett och tårar (=vartenda sida är nyskriven, inget kopierat från gamla sajten), men jag hoppas att du också ska tycka att den kommer bli ett lyft för RikaTillsamans. Men innan vi släpper den officiellt och byter så, skulle jag vilja be dig om en tjänst - kan du hjälpa oss med feedback på hemsidan utifrån funktion, struktur, design och sådant?
Jag vill påpeka att den fortfarande är i en beta-version. Det vill säga att utveckling pågår på den just nu, men vi känner ändå att det mesta är typ klart. Men vi ser ju bara det vi ser och jag tänker att om vi hjälps åt så kommer vi se fler saker. ![]()
För att rapportera förbättringsförslag och fel, använd den orange knappen till höger. Då kommer vi kunna se vilken sida det. Skriv gärna ditt namn / användarnamn så att vi kan följa upp på frågor.
När du trycker på knappen så kan du rita, kommentera och sådant. Ju mer info du ger oss, desto större sannolikhet för att vi kommer kunna fixa det.
Stort tack på förhand!
Jan
Några tankar kring hur vi har tänkt kring hemsidan
Jag hade kunnat skriva en uppsats här men i korta drag:
-
RikaTillsammans har så mycket guldkorn och värde som ingen - inte ens jag - längre hittar. Första syftet med hemsidan är att man ska kunna lyfta upp guldkorn, kärnbudskap så att de blir lättare att hitta.
-
Det ska vara mycket enklare att skicka en vän till RikaTillsammans utan att de ska dö av chock när de kommer in på sajten. Man ska också kunna välja på de tre områdena spara och investera, ett rikare liv eller vardagsekonomi.
-
Mycket mer korslänkning av information, t.ex. att kunna ta ut relevant information för mig på t.ex. nivå 4 i Rikedomstrappan och få ut relevanta avsnitt, tips och artiklar.
-
Samla alla referenser t.ex. forskning och studier, eller grafer och data och sådant på ett och samma ställe och göra det sökbart.
-
Samla allt sådant vi gör i andra kanaler som ofta inte syns här på samma ställe - t.ex. korta videoklipp eller bilder och bildspel.
-
Göra ett fint litet bibliotek för verktyg
-
Samt framförallt också lyfta fram alla de supportrar som bidrar till RikaTillsammans och göra mer för dem. Utan dig på Patreon skulle RT inte funnits. Här kommer fokus hamna framgent, t.ex. med fler digitala aktiviteter och t.ex. ett årshjul med Livsplanen.
Forumet + hemsidan
Den grundläggande tanken är att:
-
Forumet ska kunna leva sitt eget liv precis som vanligt, dock med något striktare moderering och tydligare regler. Se separat diskussion.
-
Varje sida på hemsidan kommer att få en egen tråd i forumet är min tanke. Tanken är att forumet ska bidra till hemsidan och hemsidan bidra till forumet. Eftersom det fortfarande är beta så har jag inte skapat dessa trådar. Vi kommer behöva hjälpas åt hur vi gör detta för att det ska bli ++ och inte ta ifrån varandra.
Det som inte fungerar
Kända fel just nu är:
-
Inget dark-mode på hemsidan. Vet inte riktigt om jag kommer lyckas få ihop det i närtid.
-
Alla texterna är inte 100%. Se alla textinnehållsidor som 90% utkast.
Ja, det är våra tankar. Tack till dig på Patreon som gjort detta möjligt. ![]()