Gällande din fråga: Jag är som jag är och kan absolut inte svara på om jag är representativ eller inte för oss som läser! Men jag testade igen att läsa artikeln om nivå 1 och detta fullt medveten om att det fanns något under er hälsningsfras. Och lik förbaskat så blev det som en vägg där. Tror för att sidbrytaren under där ser lite ut som ett kommentarsfält och min hjärna tolkar det som slutet på posten… Jag läste fö på dator. Se nedan länk kring vad jag menade med “subheaders”.
Jag tänker på diskussionerna som har varit i forumet kring att hur ska vi få de med lågt intresse och kunskap att hitta hit och förändra sina liv. Och en sak var väl att pod-avsnitten inte skulle vara så långa. Det blev väl kortare special-avsnitt av det eller hur? Lite så tänker jag kanske. Men med underrubriker istället. Vad menar du med att “scrolla i sida”?
Reflekterade kring detta igår när jag satt vid dator (istället för pekskärm ). För mig är förväntat beteende att först klicka för att ”aktivera” menyn men att det sen inte behövs några klick utan expanderas automatiskt beroende på var jag hovrar.
Imponerad av det omfattande arbetet ni lägger ner på att omstrukturera och uppdatera. Verkligen bra jobbat!
Om jag får komma med lite personlig (och även professionell) feedback, så tror jag att sidan är ett klart lyft för befintliga användare. Men för en ny användare så är det fortfarande lite väl mycket information man möts av. Det är inte riktigt tydligt var jag som förstagångsbesökare ska klicka. Är det “Börja här“? Varför ligger den rubriken inte först i så fall? Och är ikonen med en börsgraf verkligen illustrativ för “börja här”?
Jag kan också tycka att “ÄR DU REDO ATT TA NÄSTA STEG?“ känns lite vag. Vilket steg? Vad är det ni säljer? Behövs den?
“Snabbstart“ känns också som en onödig grafik/text. Med så mycket förklarande text under varje knapp så ska de kunna klara sig på egen hand.
Överlag skulle jag också gärna se en tydligare hierarki av innehållet. Arbeta mer med kontraster och luft för att inte få allt innehåll att flyta ihop.
Och, nu när ni ändå gör ett omtag. Ska vi inte fixa till kerningen i logotypen? Det stora hålet mellan K och A gör ont i hela kroppen att se
Detta var bara några spontana tankar efter ett första intryck. Ber om ursäkt för det ostrukturerade inlägget. Men det finns så mycket bra innehåll här och jag vet att det skulle kunna bli så mycket mer lättillgängligt om man lyfter formen ytterligare några snäpp.
Ta tillbaka den blå favicon på forumet - den grå (eller svarta) försvinner bland alla som inte har och får generisk grå glob i tex crom. Ha samma som på webbplatsen generellt