I jämförelse med elpriset så håller jag med, absolut. Men det kommer nog kännas av för många då det blir en ytterligare höjning av en fast månadsutgift. Ex. i min Brf så skulla jag gissa på 130-150kr mer i månaden per uppvärmning av lägenhet vilket tyärr kommer drabba våra pensionärer hårdast i Brf:en eftersom vi kommer att behöva höja avgifterna i föreningen betydligt högre än planerat.
Öresundskraft i Helsingborg kommer att höja med 2%.
Helsingborgarna röstade nej till en utförsäljning i en folkomröstning här om året…
Bra gjort av helsingborgarna. Skelefteåborna är nog glada att de äger Skellefteåkraft idag.
Den som orkar googla kommer att sucka tungt över turerna kring Övertorneå kommun och det familjeägda Ekfors Kraft.
Borlänge höjer priset med 12 öre inkl moms vilket motsvarar 16,5% höjning… från förvisso låga nivåer men ändå. Den fasta månadsavgiften går upp från drygt 90 kr till 250 kr.
Känns billigt ändå!
Och orsaken är ju främst att de inte kan nyttja spillvärmen från stora enso eftersom de lagt ner.
Man inflr möjlighet för fjärrvärmeverken att byta bränsla utan miljöprövning till nästa år för att minska konsekvenserna.
Mitt fjärrvärmebolag höjer 3 öre +moms 1 januari. Knappt 5 % ökning för mig.
Kan inte folk sluta skriva “smocka” om allting? Herregud…
“Räntesmocka”, “Värmesmocka”, “Bensinsmocka”, “Elsmocka”, “Matprissmocka”, “En-chokladkaka-från-Gilles-har-gått-up-med-2-öre-smocka”, “Tar betalt för Mbit/s - InternetSMOCKA”.
Hehe… Välkommen in
Termer, klyschor och annat trams
Någon som har tillgång till artikeln?
Vad landar Stockholms höjning på och Botkyrka?
Det är ju lugnt när lönehöjningarna hamnar på hela 2-3% nästa år, brutto ![]()
Jag bor i en förort till Stockholm och här har vår leverantör höjt med nästan 20% 2024 med riktmärken på 10% 2025 och 5% 2026.