Hej!
Min smart tv är gammal och vissa appar fungerar inte längre. Skit dåligt. Samsung 60”
Kan man köpa en ny tv box eller nått?
Hej!
Min smart tv är gammal och vissa appar fungerar inte längre. Skit dåligt. Samsung 60”
Kan man köpa en ny tv box eller nått?
Köp en Google TV Chromecast.
Funkar väldigt bra. Har den själv.
Finns i två varianter, HD och 4k.
Om du har HDMI ingång som stödjer CEC så kan du slå på TVn och Chromecast med medföljande fjärrkontrollen och ändra volymen.
Jag använder knappt TVns fjärrkontroll längre
135" skulle jag ha utrymme för det så hade jag kört på det också kan aldrig bli för stort
Haha exakt på dagtid så är det bara nyttigt o få lite solljus på sig
Är det någon mer än jag som minns Thorn Hyr-Tv?
I mitten av 80-talet var det hett att hyra sin tv och sedan byta modell när man kände för det.
Många som svävar iväg i tråden
Här har de en vettig 50” som ryms inom budget👍
Jag skulle betala 5 000kr extra, allt annat lika, för att slippa google i vardagsrummet inkopplat i hemnätverket. Och absolut inte snokandes i enheter som eventuellt har en mikrofon.
Vi har både Chromecast o Apple TV, föredrar Apple TV alla dagar i veckan.
Vi har en dator inkopplad i tv:en så slipper man använda inbyggda appar
Hur gick det med inköp av ny tv?
Varför är Apple TV bättre?
Allt är lättare med att använda Apple TV. Chromcasten behöver alldeles för många ”knapptryckningar” att göra enkla saker. Chromecasten laggar ofta och det kan endast rättas till med en omstart.
Min bror har endast Chromecasten och är nöjd med den.
Vi har som sagt var bägge systemen och Apple vinner den här ronden hos oss.
Jag åkte till närmsta secondhandaffär och köpte en 40-tumsteve för 600 kr. Fjärren saknades, men jag har en universalfjärr “One4all” sedan tidigare.
Drabbades av samma fenomen när jag skulle hjälpa föräldrarna med ny tv efter att blixten dödade den gamla. Var inne på Elgiganten också men vad fan betyder allt? Gick in på ICA Maxi. Dom hade två, en Luxor och en LG. Tror LG:n gick på ca 5000 för en typ 44 tum. Det fanns bild och ok ljud. Fjärrkontrollen och menyerna lätta att använda. Perfekt! Länge leve den begränsade valfriheten! Sedan fick dom dessutom den vanliga 5%-tisdagspensionärsrabatten plus stammisbonus på tv:n också.