Nyårslöfte: Sidoinkomster på 10 000kr i månaden

Mitt nyårslöfte 2022 var att skaffa mig flera sidoinkomster.

Mitt nyårslöfte 2023 är att sidoinkomster ska uppnå 10 000kr.

Vilka tips på sidoinkomster skulle du ge för att nå målet 10 000kr i månaden?

Jag har år 2022 sidoinkomster genom:

• styrelseuppdrag
  • aktieutdelning
  • sälja begagnade saker från hemmet
  • ta extrajobb i ett annat företag än min huvudsakliga anställning/inkomstkälla

Har även 2022 startat ett eget AB, men där har ingen inkomst kommit än.

4 gillningar

Drog in ungefär halva det på crowdfundinglån med fastighetspant under 2022, med under en mille investerat.

Man kan ju blogga/vlogga eller bli influencer på sociala medier.

1 gillning

Raderat , sorry…

Bor du i villa/radhus så borde uthyrning av källare + attefallshus möjligöra detta. Går att läsa mer på Mainhome eller kolla rikatillsammans-avsnittet med Isabelle och Jakob.

I yngre år så körde jag taxi på helgerna som extraknäck. Ett kul jobb om man gillar att träffa nya människor. Går att tjäna rätt okej på helgerna, såklart lättare utan barn och familj.

2 gillningar

Tack!

Flyttar till en större lägenhet om 1 månad och har då möjlighet att hyra ut ett tillhörande förråd.
Ingen annan bostadsrätt i föreningen har förråd förutom den lägenhet jag köpt. Den enda lägenhet i en stor förening som har förråd.

Taxi? Aaa, jag har inte barn.
Men för mig kanske det är bättre att verkligen satsa på mitt eget företag och då in de extra pengarna där istället.

Rätta mig om jag har fel men kan bli problematiskt att hyra ut ett förråd i en brf då du ej äger förrådet utan föreningen upplåter förrådet till dig och tror många föreningar skulle ställa sig skeptiska att ha andra än de boende springades i byggnaden/förråden? :slight_smile:

Läste lite om detta förut nämligen då jag sjölv gick i samma tankar :slight_smile: