Hej, Ludvig heter jag 23 år gammal kille som är intresserad av ekonomi, med kanske ett 20 talekonomi böcker från Storytel i bagaget, detta är första gången jag gör ett inlägg/kommenterar, så misstag kring val av “ämne” eller om annat kan uppstå här så jag ber om ursäkt i förväg ifall jag gör något som är utanför normen nu…
Här kommer frågan:
Hur ser en detaljerad steg för steg process ut där man gör sig helt “Ombytt och redo” för en börsintroduktion?
Detta vet jag:
- Att man ska ha flera konton för att öka chansen för att få tilldelning.
- Att öppna kontot för kredit för att kunna snabbt få fram kapital för att hinna vara med vid en eventuell börsintroduktion som presenteras på Patreon eller från Nicklas sida. (Risken är jag medveten om)
Detta vet ja inte:
- Hur jag exakt steg för steg öppnar kontot på kredit på avanza/nordnet utan att råka hamna i nån räntefälla. Dvs hur man gör praktiskt gör en kreditbelåning och sedan fyller på innan någon kreditränta körs igång.
Hur har ni det här?
Tack för svar på förhand. Inte van att vara den som är delaktig i forum men det är något jag nu vill bli mer och även kunna hjälpa andra i framtiden med här.
Stort tack till Jan och Caroline också för att ni och detta forum finns!