Nybörjare med 2 miljoner på kontot från en vinst på V75

Ja själva spartipsen va inte helt åt skogen, ska få prata med han som var mer ansvarig för att få ordentligt svar på avgifter, räntor osv.

Det vi reagerade mest på var bara att minst 500k till utöver våra 200 för kontantinsats behövde vi.
I min värld känns det som väldigt mycket pengar

Det skulle jag också kunna säga, så det tror jag inte att ni ska hålla emot henne. :grin: Sedan är jag ju både konservativ och försiktig i många sammanhang. :rofl:

Grattis till vinsten! Jag är vansinnigt nyfiken på om ni gick plus på spelandet, totalt sett, eller om ni spelat på V75 (eller annat spel/lotteri) för mer än vinstsumman genom åren. Min egen trisslott-strategi har bara gått back hittills, trots flera vinster på både 10:- och 30:- de senaste 30 åren. Jag har haft tur i kärlek istället. :hot_pepper: :hot_pepper:

3 gillningar

På travet är jag galet plus, där har jag kanske lagt ut max 2500kr genom alla år.
Räknar man allt såsom pokermaskiner, oddset, stryktips osv så kan det nog vara runt 100 tusen utlagt kanske. Var lite väl torsk på pokermaskiner i min ungdom…

jag känner mej inte riktigt lika konservativ :slight_smile:
Jag tänker att 15% är ju 150tusen per miljon, så 400tusen på 1.5 borde räcka.
Sen kostar hus mer det vet jag också men ändå.

Det var ju ingen högoddsare, du vann på V75. :rofl:

Det viktiga är att man har tänkt till och resonerat vilket du gjort. Det är ju hela grejen. :+1:

1 gillning

Jag skulle absolut köra lite mer insats i huset. Tänker sova gott för framtiden om man har ett avbetalt hus :heart_eyes:

När räntorna sticker iväg och alla tvingas sälja sitter ni där å kan köpa granngården också :sunglasses:

Kanske även inspireras av Daves 7 babysteps som en guide. Betala av alla lån. Ha en krisfond. Satsa på hus å investeringar osv :trophy:

Grattis till vinsten :1st_place_medal:

1 gillning

Tack för ett mycket matnyttigt inlägg (tidigare inlägg har absolut inte varit dåliga tåls att tilläggas).
Vi har diskuterat mycket och landat i det vi båda kände först att låsa undan en väldigt stor del.
Tanken där är 75% låst på 12 månader och 25% på 6mån. Detta är iaf till början sen är vi inte främmande för att förlänga den tiden sedan.

Vi kör olika poddar, youtube och givetvis här för att sätta oss in mer i det hela från grunden.
Så vi kan bygga upp en bra strategi.

Vi har även satt undan en “testa” slant på Lysa och Opti efter ha läst och kollat runt ang dessa.

Hahaha reddit ja, nä de här pengarna kommer inte i närheten av gamestonk eller AMC (även om jag har ett äldre lek konto där jag äger de båda) utan de här ska investeras så smart som bara möjligt för att
kunna förverkliga våra drömmar om 15-20 år.

4 gillningar