Nybörjare med 2 miljoner på kontot från en vinst på V75

Hej allihop.

Ni får ursäkta om jag missat någon äldre tråd som tar upp mina funderingar.

Jag är 36 år gammal (ung i mina ögon) , har handlat med aktier och fonder på hobbynivå för att lära mej under drygt 2.5 år. Jag känner väl trots detta att jag är en nybörjare speciellt nu när det börjar handla om större pengar.
Kort förklarat har jag i skrivande stund cirka 25tusen kronor på Avanza som jag sakta men säkert får att öka i värde.
Men tack vare V75 i lördags har jag nu 2 miljoner att tillgå. Det är ju givetvis lite av en chock men jävligt skoj. Jag och min sambo vill göra det bästa av pengarna för att få de att växa på ett vettigt sätt.
Pengarna dyker inte förrän slutet av denna vecka så inte pratat med banken heller men jag antar att de vill försöka sälja på en nån fond med dålig avkastning och höga avgifter så vill gärna sköta det själv istället.

Har ingen superbrådska att skicka pengarna vidare till avanza utan vi vill ha en bra plan innan vi sjösätter båten så att säga.

Jag kikade klippet på fyra hinkar principen igår kväll och den känns intressant.
Även läst lite om barnportföljen, saken är att jag funderar på att få in ett gäng utdelningsaktier i någon av dessa hinkar. Har ni något tips? Har jag missat en tråd som täcker mina frågor så ber jag åter om ursäkt och hänvisa mej jättegärna till “rätt” tråd.

9 gillningar

Grattis!

Hoppas du hunnit fira :slight_smile: Rekommenderar först att du ser detta.

2 gillningar

Tack!

Ja det blev allt en flaska bubbel när den värsta chocken lagt sej :smiley:
tack så mycket för länken, det ska jag absolut kika på

1 gillning

Grattis till vinsten! Finns ganska många poddavsnitt på denna blogg som touchar på liknande situationer Senaste avsnitt #191.

Jag skulle råda er att inte göra någonting med pengarna innan ni har en god grund för hur investeringsmarknaden fungerar. Vad som är bra/dåligt, nybörjarmisstag osv.