Nytt jobb vs work - life balance

Tänkte återkoppla såhär 7 månader senare.
Tillslut tog jag den nya chefstjänsten. Har absolut varit ett tufft halvår men ångrar det inte en sekund. Dels tjänar det inte mycket till att ångra sig men framförallt har jag utvecklats otroligt mycket de senaste halvåret. Både personligt men också hur jag hanterar min work-lite balance.
Visst har det bitvis varit tufft men tack vare en väldigt bra relation med en förstående och stöttande chef har jag vabbat like mycket som min partner (vars 2 veckor dvs ca en månad totalt av 6 månader på föris). Jag har inte försakat tid hemma utan kan tack vare stor andel hemarbete hämta 50% av dagarna kl 16.15. De dagarna jag inte hämtar jobbar jag längre och försöker även börja tidigt på morgonen. Jag har tagit 7 veckors semester på dessa 7 månaderna (4 i somras, höstlovet och nu 2 veckor över jul och nyår). Jag har rest 20 dagar vilket har varit hanterbart för min partner med hjälp av hennes familj.

Min högre lön har samtidigt möjliggjort att vi kunnat köpa ett hus i kommunen vi ville vilket hade varit svårare utan denna befordran.

Sammantaget går det att kombinera arbete och familj, även som chef och jag kan bara uppmuntra andra att ta chansen när/om den dyker upp. Vore väldigt tråkigt om alla med småbarn inte kan ta steg på karriärstegen.

2 gillningar