Nytt jobb vs work - life balance

Så har jag det i mitt nuvarande uppdrag. Med små barn som ibland kräver att man sticker hem nån timme tidigare och börjar nån timme senare, och nån hantverkare eller leverans efter lunch, rätt vad det är har du hamnat på -20 timmar vilket är vad du max får ha i flexbanken. Med restid blir en förlorad arbetstimme 2 timmar reell tid.

Hur tar man igen en timme om man inte hade fått göra den på kvällen när barnen sover och frun inte vill ha sällskap? Jag brukar ta en söndagsförmiddag, åka de 3 milen till jobbet, jobba från 7-12 och komma hem vid lunch. Då är det lugnast hemma. Då har jag jobbat in 5 timmar. Såklart helt pest och det känns som om arbetsveckan redan börjat men jag ser inget annat alternativ? Är på jobbet redan 06:30 så att börja tidigare är inget alternativ, och på eftermiddagarna är man sjukt seg redan vid 15-tiden och knappast produktiv. Då behövs en rejäl paus på några timmar med luftombyte för att sen kunna jobba kanske max 2 timmar på kvällen innan man slocknar. Jag antar att de flesta jobb kräver att man jobbar x antal timmar per vecka? Har du inte detta kravet kan du ju komma och gå som du vill…

/