Jag är så gravid. Med andra ord, min hjärna funkar betydligt sämre än vanligt. Och beslutsfattande har oavsett inte varit min starka sida.
Nu har min mobil i princip gått sönder. Jag behöver en ny. Jag kan typ noll om teknik.
Det jag vill ha och bryr mig om är en kamera som ger mig väldigt bra foton utan en massa inställningar..jag vill klicka på knappen och få ett grymt foto. Jag vill att det ska se verkligt ut. Jag zoomar in ibland, typ när barnen spelar basket och man vill komma närmare. Eller ibland på nått rådjur eller så på en åker. Jag filmar även en del när barnen spelar eller uppträder (ibland i dåligt ljus).
Jag kommer självklart ta en massa foton på bebis.
Vilken mobil ska jag välja? Nån som haft båda?
(Jag har kollat ungefär 25 youtube videos men blir inte klokare)
Ja vet att det kanske kommer en massa rekommendationer om billigare varianter men helst vill jag inte ha fler saker att välja på.
I övrigt på mobilen använder jag Google, chatGpt, kollar mailen, betalar räkningar och skriver en del anteckningar och läser på BookBeat. Kollar en del Netflix.
Spelar inga spel.
Hit me med era kloka erfarenheter och reflektioner av dessa telefoner
.(Vet att det kommit en OnePlus 15 och om den är sjukt mycket bättre än 13 så fine, rekommendera den men annars,.skona mig )
Prestandamässigt är 15 mycket bättre än 13, men inte på kameran. Från vad jag sett är inte kameran bättre. Om kameran är viktig för dig så låter 13 vettigare om du får den till ett bra pris jämfört med 15.
Jag har inte koll på Pixel till den grad att jag kan säga vilken som passar dig bättre.
Jag hade en OnePlus 8 och har nu en Pixel 9a. Jag var/är nöjd med båda men i mitt fall så bryr jag mig noll om kameran. Jag skulle säga att OnePlus 15 är den bästa mobilen på marknaden just nu, MEN det som trots allt pekas ut som typ den enda svagare delen på den är kameran så frågar du mig skulle jag inte valt den om du prioriterar kameran. Pixel-telefoner har historiskt sett varit hyllade för sina kameror men är kanske inte längre lika överlägsna som de var för några år sedan. Om du är villig att prova iPhone så verkar iPhone 17 vara en riktig fullträff utan att man behöver gå upp till Pro.
Om då trots allt helst vill ha en Android så kan jag rekommendera dig att ställa denna fråga i Swedroid’s forum för köpråd. De kommer garanterat kunna ge dig bra råd. Lycka till.
Tack för input och tips! Har fått för.mig av allt jag tittat på att OnePlus 13 anses vara den bättre telefonen. Men sen är det delade meningar om kameran. Vissa tycker den är bra till jättebra, andra tycker att pixel Pro är mycket bättre, andra tycker pixel Pro är för ai-genererat och att OnePlus är mer naturlig.
Har skrivit i forumet du tipsa om!
Jag har en Sony Xperia 5 iii nu och när den släpptes var ju den lite hyllad för sin kamera om.kag inte minns helt fel så vill inte byta ner mig.
Finns ju inga sonys kvar att köpa, har annars hållt mig till dem en längre tid.