Jag har en förmånsbil genom min arbetsgivare där jag står för all laddning och sedan får milersättning ifrån.
Dock är jag lite nyfiken hur ni andra gör när man är på tjänsteresa/hos kund där laddningen ingår i parkeringen. Parkeringen ska ju AG betala då det är kundrelaterat och laddningen ska egentligen jag betala. Men om detta redan ingår, ska jag då ta hela parkering också?
Det beror lite på hur priset ser ut. Finns det andra parkeringar runt omkring utan laddning så jämför med dem. Är de gratis är din parkeringsavgift en laddavgift. Kostar kringvarande parkeringar samma som din laddparkering är det en parkeringsavgift med fri laddning.
Finns inget att jämföra med eller båda kostar, fast olika mycket får du väl göra någon egen bedömning.
Själv har jag aldrig stått på en sådan parkering. Har bara varit på motsatsen. Dvs att man betalar för strömmen men parkering ingår.
Undviker oftast det också för att det för det mesta är dyrare än jag laddar på Ionity. Så jag ser till att va laddad när jag parkerar.
Hmm, ja i detta fallet t.ex så är det aimo där man väljer antingen standard taxa eller laddplats taxa om man ska ladda, därav att man inte kan dela upp det. Jo man kanske kan snabbladda innan, men är det en heldag eller övernattning så är det ju skönt att ha bilen startklar med fullt batteri…
Ja så är det ju, men just laddningen ska ju jag betala för att få ersättning. Det som är så krångligt när man i vissa fall inte kan dela upp vad AG ska betala och vad jag ska betala.
låt AG betala parkeringen med laddning i detta fall. Du räknar sen bort milen som körs med elen från denna laddning för att sen kunna fördela privat/tjänst mot dina laddfakturer. Då stämmer det ju. Behöver du även totalmil i tjänst för 3000-mil rabatten räknar du den separat. Lite krångligare men fungerar ju.