Rövhattar finns det gott om. Har inga problem med tråden eftersom jag inte är/var inne där.
Verkar magstarkt att anklaga @janbolmeson Bolmeson för det ena eller andra. Det är var och ens eget ansvar för vad man slänger in pengarna i, gör era egna analyser, ni som är butthurt
Förresten @jonhi det var jag som flaggade ditt inlägg, men visste inte att du citerade andra, trodde du bara var dryg, så det var mitt fel- sorry!
Mycket forskning är ju vinklad också, den mjuka linjen som vi kör i Sverige och som stöds av forskningen funkar ju uppenbarligen inte, det kan vi nog alla hålla med om.
Du behöver ju inte läsa tråden om du inte vill, det är bokstavligen 2 av flera tusen trådar där vi diskuterar Sveriges framtid som i allra högsta grad påverkar vår ekonomi och speciellt kronans värde och synen på Sverige utifrån.
Ifall det känns jobbigt att vi diskuterar den här hemska utvecklingen i Sverige så är det ju bara att blunda och läsa om något annat.
Att göra en stor poäng av vad som är forskning eller inte tror jag inte på. Det måste få vara möjligt att diskutera olika ämnen utan att inläggen nödvändigtvis har koppling till forskning.
Jag uppfattar påståenden om att ”forskningen är vinklad” som oseriösa. Däremot kan det ju finnas saker som i teorin vore möjliga att forska på men där olika etiska regelverk begränsar vad som är möjligt.
Jag funderade faktiskt på att gå med i Patreon av skälet att kunna haka på dessa möjligheter. Nu i efterhand och klokare av erfarenhet är jag glad att jag inte gjorde det, jag hade mycket väl kunnat dras med i Storskogen-yran.
Kanske ska släppa det här helt med att “stå bakom” affärsmöjligheter, som du säger vad är uppsidan gentemot nedsidan? Även om 10 investeringar går bra så kommer ditt rykte och din trovärdighet påverkas negativt när den elfte går åt pipan.
Håller med femtielva procent. Någon som läser Affärsvärldens artikel och hittar inte tråden kan bara dra slutsatsen att något döljs. Tycker du gjorde ett vänligt påpekande och Jan gjorde själv ett påhopp
Bara ett exempel på varför “censur” är ett ganska attraktivt alternativ för mig som ska försöka hålla reda på forumet och städa bland kommentarer.
Lägg på då nivån när det dessutom handlar om dig själv. Även i de fall, där det kanske “var ett vänligt påpekande” jag är någon som lurar på folk grejer etc.
Jag tror inte ni fattar hur mycket tid som läggs på moderering och att försöka hålla forumet kvalitativt. Det är lätt komma in en gång om dagen uttrycka en åsikt och sedan lämna…
Nej, helt ärligt ibland känns det fan inte värt det.
Att hantera olika inlägg med påhopp är rimligt. Jag har själv blivit beskylld för att vara ”vänster” tidigare. Det känns lite som när pöbeln på högstadiets skolgård brölade om ”alla j-la sossar”.
Att läsa på forum är som att läsa en bok. Man skapar sin egen bild av alla karaktärer och ibland blir en besviken när karaktären inte överensstämmer med hur man uppfattar hen baserat på inläggen. Jag tror att det kan bli lite extra irriterat då.
Men det är så onödigt för ett fantastiskt privatekonomiskt forum att slitas sönder i samma politiska polarisering som härjar på alla andra forum på nätet.
Jag kan ta ett och annat så länge det framförs i anständig ton. Rena påhopp, oavsett sammanhang, är inte ok. Man ska kunna framföra mindre genomtänkta saker utan att riskera lynchning.