Jag jobbar också i sjukhus, och vi har kaffeautomat - men fruktkorgen har jag inte sett. Sedan får vi enkel frukost en gång/veckan, men om julbord man kan bara drömma. Verkar vara ganska standard inom region (har jobbat i flera olika avdelningar). Däremot jobbade jag ett tag i privata sidan, och där fick man betydligt lyxigare frukost, fruktkorg och hade tillgång till kex osv kaffebröd.
Jag kan nämna att jag jobbade ett tag på en avdelning i Stockholm, där frukostansvarig sekreteräre var matlagningsintresserad. Vi betalade i kassan 10,-/veckan (det var nästan 20 år sedan), och hon skaffade matvaror för det. Kruxet var att hon bakade bröd - hon gjorde deg färdigt, nattpersonalen lade brödet till ugnen och vi hade tillgång för färsk, nybakad bröd nästan dagligen. Det var extremt uppskattad, det blev billigare och hon räknade att den sparade tid för henne - win-win.
Nu har jag bara jobbat där jag är just nu i nästan 2 veckor Men jag tyckte jag spanade frukost till alla i måndags. Skall undersöka om så är fallet på måndag.
Privatanställd inom industri. 400 anstälda. Stora varmdryck automater gratis 100%. Tepåsar. Smör och alla möjliga knäckebröd i köket till alla ,även mjölk. Lunch beställning subvetionerad av företaget till 40-50% . Sommarlunch till alla med buss till Parkhallen. Julbord. Ganska bra ? Gratis frukt varje tisdag. Svårt att klaga! . Även drycka automater subvetionerad från företaget. . Är det inte så det ska vara ? Har jobbat på samma företag i 25 år snart .
Det låter helt galet. Jobbar statligt och vi har obegränsad tillgång till kaffeautomater och tepåsar samt små mjölktetra. Sen är kaffet i många fall superäckligt men det är ju en annan sak. Många köper därför med eget pulverkaffe. En gång i veckan fruktkorg, uppskattat.
Varje arbetsplats med självaktning borde erbjuda gratis kaffe till alla.
Väldigt! Dessutom rätt korkat ur ett produktivitets perspektiv att inte ha det. 12 kr koppen hade inte flugit på vårt (privata) företag. Gratis fulkaffe (pulver) i maskiner på alla plan, och sedan kostar finkaffet (brygg) i företags-kaféet en 5a tror jag det var (kanske höjts, går inte dit så ofta). Cappucino och Latte kostar mer men ändå billigt jämfört med ute på stan. Dock bra om man måste ha med sin egen kopp, eller betala för pappmugg, så det inte blir en massa halvfulla kaffekoppar som står överallt för att en del inte kan hålla sig i styr på gratis kaffet. Kanske en ide att lägga fram för arbetsgivaren? Gratis kaffe men anställda håller sig med kopp? Problemet arbetsgivare brukar uppleva är slöserie och överkonsumption. Också bra om företag kompletterar med fruktkorgar. Även det är produktivitets höjande … och bra för hälsan.
Jobbar statligt sedan 20 år och här har det alltid varit fritt kaffe el te. Sedan fruktkorgarnas begynnelse har vi även haft tillgång till det. Efter lite intern debatt fick vi även bananerna utbytta till EKO dito…
Jag vill ha mitt koffein i form av cola zero, väl kyld. Ska maila min chef och kräva att de sätter in en drickaautomat med gratis cola. Skulle bli en stor besparing för mig
På vårt huvudkontor i USA har de drickaautomat med gratis läsk ur kran i kaffeterian, men de flesta gick ändå och köpte burkar i automaterna som råkade ligga närmast.