Jag sätter mitt hopp till att övriga Republikaner i Senat/Kongress sätter kniven i ryggen på honom och tar tillbaka den makt de ska ha. Dvs bort med alla krigslagar och krislagar som gör att han får härja fritt. Detta får gärna ske väldigt snart. Det finns små tecken på det redan nu men ledande republikaner som vill ha bort tullarna mot Kanada t.ex.
Om inte det sker så är alternativ två att resten av världen slutar svansa efter USA och inser att de bara är X% av världsmarknaden och att det går att leva i en värld där USA är totalt isolerat pga egen fri vilja. Tveksamt om fallen på världens börser är motiverade om detta scenario blir av.
Den mannen har tappat den lilla verklighetsförankring han eventuellt hade kvar.
Om det blir så att hans egna vänder sig emot honom så kommer de säkerligen stoppa in honom i närmaste ljudisolerade cell så vi slipper höra hans ordbajsande något mer. Man kan ju hoppas att det är den vägen detta tar.
Mr Orange hittar på ännu mer tokigheter å Kongressen / Senaten får nog å försöker få honom å avgå, men han vägrar å blir avsatt pga rikets säkerhet…
Hans anhängare protesterar vilt å de blir väpnad kamp näst intill inbördeskrig…
Han fortsätter att följa Project 2025 som hittills med lite egen freebasing här och där.
Jag tror att tullarna bara är en del i ett större propagandaupplägg där slutmålet är mer makt åt honom och ev några få utvalda. Diktatur lr vad man nu vill kalla det.
Ett troligt nästa steg är att han använder fentanyl, gäng, interna protester eller handelskriget som han själv startat som ursäkt för att fullt ut utlysa krigslagar i USA. Dvs full martial law.
Då har han i praktiken redan blivit envåldshärskare och kan strunta i val, domstolar, kongress och senat och sånt onödigt.
Man med mustasch men i mer Orange skepnad…
Hoppas innerligt att något av alternativen där han bromsas eller stoppas hinner hända innan dess
Släng in honom där, så han kan sitta och prata med sig själv hur fantastiskt mäktig och bäst han är. Så känner han sig peppad fortsatt, det är bara det att ingen annan hör…
Det var en ganska rolig imitation på honom i Saturday Night Live nyligen av nån komiker.
Jag gissar på att Trump kommer att backa men samtidigt utropa det som en seger genom att han fick igenom sina “deals”…
Som inte är några egentliga vinster, utan skulle exempelvis vara samma “frihandel” avtal mellan USA och EU som redan arbetats på i 10 år, men som Trump själv slagit sönder under sin första mandatperiod.
Lite samma som hur “Mexico will pay for the wall” men där USA likväl betalade för en liten sträcka stängsel.