Klumpig retorik är bara en fälla. Ad hominem ist.f. diskussion i sak blir ett självmål för motståndare. Många väljare skulle uttrycka sig likadant. Antar att han menar att priset ska minska mycket?
När han får skit för enkla felformuleringar i media bevisar det bara att “eliten” i form av språkpoliser och matematiskt allmänbildade är emot honom.
Borde inte demokrater och vänsterlutande människor vara glada att även republikaner prioriterar den här frågan? Sjukvård är väl känt som en svaghet i amerikanska samhället? Det är något fel med marknadsmekanismerna som driver upp priset vad jag förstått?
Mark Cuban har addresserat det genom öppen prissättning via en organisation. Men han är demokrat eller väldigt anti-Trump vad jag förstår?
han måste väl förstå att detta inte funkar…eller NÅN i hans närhet måste väl veta vad han skall säga och kunna förklara. .
Eller är det bara att slänga ur sig stora siffror o hoppas att massan som röstar tycker den stora siffran “låter bra”
För att citera det skrämande utalandet. . .
“This is something that nobody else can do. We’re going to get the drug prices down, not 30 or 40%, which would be great, not 50 or 60,” Trump said on Tuesday. “No, we’re going to get them down 1000%, 600%, 500%, 1500%.”
“Numbers that are not even thought to be achievable because I’ve used a certain talent that I have and convinced the drug companies that have no choice,” he added."
En universitetsutbildad advokat som “råkar” säga fel precis när han behöver styra om sin publicitet från Epsteinlistan. Och ni slukar betet med hull och hår. Praktiskt för Trump!
Det är samma säljtrick som när han råkar stava fel till McDonalds. En massa gratis publicitet, dessutom framstår hans kritiker som elitister som hänger upp sig på detaljer.
I Sovjet så stängde de ner alla tevesändningar och ersatte dem med Svansjön ifall nyheterna var dåliga för regimen. Det behövs inte i väst, det räcker med att presidenten stavar fel till ett ord eller säger något som är matematiskt omöjligt för att folk ska sluta prata om de verkliga problemen.
“I väst” är ett konstigt val av ord för “i Maga-land”.
Inga andra slutar nog begrunda Epstein, Ukraina, deporteringarna, tarifferna, krypto-bedrägerierna, lögnerna i domstolarna, mutorna, Texas, Alligator-Alcatraz, Roe v Wade, 6e Jan, och vilken generellt djupt omoraliskt människa Trump är, och hur republikanska partiet sålt sin själ, en minut pga detta.
Det här är bara ytterligare ett exempel på hur djupt oprofessionell hans administration är.
Du får använda vilka ord du vill, väst, Maga-land. Jag noterar att det är vanliga forummedlemmar ssom hänger upp sig på Trumps felaktiga procent. Alltså fick Trump som han ville.
Jag förstår inte riktigt, på vilket sätt gynnas världen av att vi slutar bry oss (och därmed ok:ar) alla orimliga saker hans administration gör/säger?
Det är ju precis det Trump eftersträvar med den här uttröttningstaktiken, och det enda (iaf när det handlar om amerikanska befolkningen) som hindrar honom från att göra 10x värre saker är att folk fortfarande trots allt orkar markera.
Om du vill förstå vad jag menar så behöver du inte hitta på saker som jag inte påstår. Som familjeman så har du ju erfarenhet av hur man snälltolkar de man pratar med.
Innan har det ju använts som politiskt slagträ mot trumpeten att han de facto ska vara kognitivt sviktande. Börjar tro att han faktiskt är det på riktigt. Häromdagen såg jag honom beklaga sig över att icke-medborgare deporteras trots att de jobbat i jordbruket i 20-25 år där man skött sig exemplariskt, jobbar hårt och är uppskattade av arbetsgivarna. Han stod och sa detta på fullaste allvar samt att det var för jävligt att det går till så eftersom det istället kommer bli amerikanska kriminella som måste ta dessa jobb.