Oxford Risk - Market emergency kit-utvärdering - kul och givande risk-test

Trillade över det här testet kring risk som fokuserar på beteende istället för volatilitet. Riktigt bra faktiskt. Testa själv :slight_smile:

Kort beskrivning:

Unlike traditional risk profiling, which focuses on a person’s tolerance for volatility, the Financial Personality Assessment looks at how you feel about your finances, your future, and how you’ll react when the markets get jumpy.

In its research, Oxford Risk identified six dimensions of financial personalities that affect how we cope when in crisis. The dimensions cover everything from impulsivity, confidence and composure to how much a person needs to be involved in making investing decisions to feel comfortable. After rating where a person falls on a scale of low, medium and high, the assessment provides methods investors can use to resist their most damaging compulsions.

Så här blev min utvärdering:

• Locus of control - medium
  • Involvement - low
  • Impulsivity - medium
  • Confidence - high
  • Financial comfort - high
  • Composure - high

Testa själv →

3 gillningar

Kul test @janbolmeson !

Så här blev min utvärdering:

• Locus of control - high
  • Involvement - low
  • Impulsivity - low
  • Confidence - high
  • Financial comfort - medium
  • Composure - high

Ska kika lite närmare på vad resultatet innebär :grinning_face_with_smiling_eyes:

Mvh Tobbe

Kanon!
Så här blev det för mig … intressanta är att många av råden använder jag men lärt mig den hårda vägen! Jösses vad det är ”spot on” med ens styrkor och svagheter Nästan läskigt!:scream::grinning: Finns mycket att ta till mig så stor tack @janbolmeson för tipset :grinning::+1:

• Locus of control - low
  • Involvement - low
  • Impulsivity - medium
  • Confidence - high
  • Financial comfort - high
  • Composure - low
2 gillningar

Trevligt litet test.

Spontant drömmande:
Det hade varit intressant om man vid varje inlägg i forumet hade kunnat se avsändarens resultat på detta test. Det hade satt åsikterna i ett sammanhang. Gett större förståelse varför den ena personen tycker si och den andra tycker så. Förmodligen är det så att när två personer här på forumet inte kan enas så beror det på att de helt enkelt har olika beteendeprofiler.

Locus of control - high
Involvment - low
Impulsivity - low
Confidence - medium
Financial comfort - high
Composure - medium

Nu är jag rätt ny inom området så frågan är hur träffsäkert det blir. Funderar över frågorna om professionella råd: jag litar generellt inte på bankers rådgivare eftersom de också är säljare, men tar gärna del av råd som inte är behäftat med att jag blir produkten.

Utan ett sånt här forum hade jag troligen fortsatt med tokhög risk och förr eller senare kraschat.

• Locus of control - medium
  • Involvement - low
  • Impulsivity - low
  • Confidence - medium
  • Composure - medium
1 gillning

Intressant idé!
Du menar som en ”tag line” till namnet typ?
Nisse - Scary cat
Bob - Crazy Bull
Allan - Zombie Zebra
:joy:

3 gillningar

Sjukt ”spot on” och saker jag faktiskt har funderat på men ej fått tummen ur.
Typ skriva ner hur man exakt ska göra vid stor nedgång och att man ska vara kall och tänka över beslut över helgen när börsen är stängd hehe

1 gillning

Mycket givande test. Jag sparade ner min PDF och la i min investeringsmapp där alla excelfiler ligger. Det var några goda råd jag gillade som jag tar med mig, jag tog ut några som jag tyckte var riktigt bra och vill dela med mig av.

• Locus of control - low

Be wary of thinking your actions have no effect, or being tempted to exit the markets altogether. We can’t control specifics, but we can benefit from the general principles of diversified long-term investing.

• Involvement - medium

Avoid investments that require ongoing decision making, constant monitoring, or that automatically terminate and require active reinvestment.

• Impulsivity - medium

Limit yourself to specific ‘decision windows’ – for example, only allow yourself to make investment decisions over the weekend when markets are closed and you have time to reflect.

• Confidence - medium

You’re likely to be reassured by regular investment communications that focus on the big picture, and your long-term goals and objectives

Avoid the temptation to ‘buy’ comfort by abandoning investing altogether. While this may offer short-term relief, in the long run it can be extraordinarily expensive. Don’t focus on the day-to-day news, but rather the date when you’ll actually need to turn your investments into cash, which could be many decades away, when today’s news will be long forgotten.

• Composure - low

Avoid checking your investments too frequently, turn off the financial media, and avoid looking at short-term market data.

1 gillning