Pappersarbete vid vilande AB

Ha ha, nej, jag fimpar inte revisorn :joy: Priset ligger ungefär på eller under riktpriser jag sett och stämt av med kompisar.

Det som kanske inte framgått är att jag också får/fått många bra råd & tips av deras firma. Alltså inte bara utförande av det finansiella utan hjälper mig att optimera det ekonomiska. Så jag fimpar inte dem bara för att jag behöver ha bolaget vilande 2-3 år.

Eftersom jag skickar alla verifikationer till revisorn så behöver jag inget redovisningsprogram. Det gör mig så glad! :slight_smile:

Ska däremot absolut se över försäkringen. Dock tyckte jag inte det var lönt risken eftersom det rör sig om 2 eller 3 år utomlands. Men ska se över om jag kan spara ett år eller så :slight_smile:

Sen tänker jag också att 25 kkr i bolaget ”bara” är runt 15 kkr netto i fickan beroende hur man skulle tagit ut pengarna. 1250 kr i månaden netto för peace of mind känns inte så betungande.

Såklart är det ett annat case om man startar bolag för att ha det vilande från start och försöka göra det i många år. Så måste man såklart minimera kostnaderna.