Tveksam om det är lönt annat än du kan göra allting själv.
Körde bolag med min fru ett par år som nu ligger ”vilande” då vi bor utomlands för tillfället. Kostnaden ligger på en 25 papp om året inkl revisor som gör det mesta - löpande redovisning (minimalt), årsrapport som måste göras, försäkring (konsultlåda) och bankkostnader. Samt en viss tid från en själv att se till att ha koll på och skicka in de få verifikationer det är till revisorn kvartalsvis.
Nu är jag ingen expert men mellan tummen och pekfingret så som jag fått ihop det…
Det du spar är att du får 20% skatt på framtida utdelning men då måste man först ha betalat bolagsskatt på knappt 22% (om jag kommer ihåg rätt) för att ta som utdelning. Av 100 kr i bolaget blir det kvar runt 62 kr i utdelning netto i fickan.
Detta jämfört med typiskt 32% kommunalskatt på lön (upp till brytpunkten) plus ett påslag på drygt 31% i sociala avgifter men där du själv får tillbaka 18.5% av lönen i form av avsättningar i inkomstpension och PPM pension. Säg 100 kr som tas ut som lön istället för vinst som går till utdelning. Det blir 132 kr inkl sociala avgifter som det kostar bolaget. De 100 kr i lön brutto blir runt 68 kr netto i fickan men till det kan då läggas 18.5 kr som gått in i din allmänpension. Tar man hänsyn till hela pensionen blir nettot i fickan (nu och i framtiden i pension, antaget ingen realtillvöxt) 86.5 kr per 132 kr från bolag. Skalar vi detta så blir det 65.5 kr netto i fickan per 100 kr av bolagets medel. Tar vi helt bort pensionen så är det 68 kr netto av 132 kr från bolaget medel, skalat blir det 51.5 kr per 100 kr av bolagets medel.
Alltså inräknat pension blir det något sämre att ta ut utdelning. 65.5 kr i lön+pension jämfört med 62 kr i utdelning per 100 kr i bolaget.
Om man inte litar på pensionen så ger lön 51.5 kr mot 62 kr i utdelning per 100 kr i bolaget. Alltså 10.5 kr mer per 100 kr i bolaget.
Men om du har kostnader på 25 kkr om året så går du först plus med att starta bolaget ”tidigt” för att ackumulera utdelningsutrymme när du tagit ut runt 238 kkr/år i utdelning (25000 / 10.5 * 100). Problemet är om man bara kan ta ut schablonbeloppet i utdelning så är det runt 190 kkr/år.
Alltså går det inte plus annat än man (1) kan göra det mesta av redovisningen själv till noll/låg kostnad (vissa kostnader kommer man nog inte runt, tex bankkostnader) samt (2) att man inte krediterar sig avsättningen som skett till allmänpension för att man inte litar på pensionssystemet.
Vi landade i att starta bolaget när det behövdes eftersom vi inte kan/orkar göra redovisning/årsrapport själva och vi är inte helt cyniska mht allmänpensionen.
Finns säkert de som är bättre på att räkna på detta än jag här på forumet men jag har åtminstone knåpat ihop det som ovan … rätt eller fel 
Nu när vi sitter med ett bolag redan så är vår plan att åtminstone ta ut maximalt av de redan bolagsskattade medlen i utdelning (som ackumuleras under utlandsåren) medan vi tar ut obeskattade medel som finns i bolaget som lön. På så sätt minimerar vi åtminstone den negativa effekten av kostnaderna för att ha bolaget vilande… tror jag 
Hoppas det blev någorlunda tydligt