Hur har det gått för er?
Vårt hus ligger i en vändzon och har därmed ingen gata. Men du har rätt i att principiellt borde jag kunna parkera längre ner på gatan på ”vår” sida av gatan, men det är fler utfarter (=ingen lång gatusträcka) och dessutom är gatan är inte bred nog för parkering på bägge sidor - så då kommer jag irritera ännu fler grannar. De enda jag vill ”irritera” är dessa knasbollar till grannar vi har framför vårt hus 
Gott nytt år och tack för att du frågar
Tyvärr är situation exakt likadan om inte värre - för någon vecka sedan stod tanten och gjorde ”du är dum i huvudet” tecknet mot mig. Jag stod och diskade (med fönster som vetter mot gatan) och det enda jag hade gjort var att parkera på ”deras plats” - så hon fick tyvärr parkera tillsammans med vår bil - istället för mitt på gatusträckan, som hon så gärna vill…suck
Rösta gärna för mitt Malmö initiativ för att tillåta parkering >24h ![]()
Men där parkerar ni väl ändå inte?
Stackars lilla tanten. Ticks verkar hon ju också ha. ![]()
Stämmer, vi parkerar inte i vändzonen. Lite svårt att förklara, men grannens husfasad är längre, så de har delar av huset längs vändzonen, men oxå den ”långa” parkeringssträckan som rymmer 2 bilar…
Ticks, OCD…ja bara gudarna vet 
Då fattar jag. Och det understyker ju bara rimligheten i er önskan att ni ska dela på DERAS stump av vägen. 
#detärfangöttmedegenuppfart
Yep…jo det är den största husköp-lärdomen so far - egen parkering!
Tråkigt att säga att jag inte trivs så bra som jag önskar i detta som är vårt första hus…endast pga dessa grannar 
Yep!
Skulle kunna få plats med 6 bilar totalt hos mig. Men oftast har jag endast en bil på uppfarten eller i garaget.
En granne brukar ställa en av deras bilar på min uppfart när de har gäster etc.
Och det är OK att parkera på gatan utanför huset.
Skulle aldrig flytta till hus utan plats för 2-3 bilar.
Nu när tråden har “kommit tillbaka” har jag fått en ny tanke.
Om ni skulle parkera framför eller bakom deras “felaktigt” parkerade bil, skulle ni då delvis parkera framför deras utfart? Om ja, är det ett alternativ? Vad skulle de kunna göra åt det?
Tack för tanken
Dock hjälper det tyvärr inte i vår situation…
Parkerar jag framför hamnar jag i vändzonen (= olagligt) och parkerar jag efter så blockerar jag nästa grannes utfart (= oxå olagligt och vill inte få fler fiender på min gata
)
Lyckost dig! Sedan detta idiotiska problem såg dagens ljus går jag avundsjukt och suktar efter alla hus med egen uppfart/parkering…
Röstat!
Har förbannat den där regeln mången gång, men ingen gång så mycket som när jag, ung o grön, stod parkerad vid St Knuts torg i Malmö där jag bodde då, och inte behövde bilen på en vecka… 4 p-böter. Ajajaj, den kostade för fattig studenska må ni tro!
Tusen tack! Uff 4 böter på en vecka är minsann drygt!
Förslaget hjälper ju inte direkt vår situation, men vi är bortresta över jul och har varit så nervösa att våra grannar ska anmäla vår bil pga 24hrs regeln! Har skickat över mina föräldrar att kolla till bilen varannan dag.
Sen blir det en bonus i situationen ifall jag får lov att ställa en ”extra” bil lite mer permanent på ”deras” plats så att de (förhoppningsvis med tiden) lär sig dela på platsen…
Finns ingen förbudsskylt. Men finns skylt som indikerar att det är vändzon och därmed får man er parkera där. (Inte ens inför körkortsteorin tror jag att jag var så påläst om olika trafikregler och skyltar ;))