Paydrive - bilförsäkring på ett nytt sätt?

Det är ingen som tvingar dig. Tänkte mest om du var nyfiken på varför Evoli inte lämnade pris senast du sökte.

Jag använder Compricer för att spara pengar och tid, och Evoli har haft en chans att påverka mitt beslut. Det har de valt att inte göra och därför vill jag inte lägga mer tid på det.

Fick Paydrives Bilbox igår och installerade den direkt. Idag var det första bilresan med nya Bilbox, men jag måste erkänna att jag är nyfiken på vad de två lysdioderna med grön respektive röd färg betyder? Försökte hitta svar på detta på hemsidan men utan resultat.

Då kanske det är vettigt, men hur ser det ut då med nya hastighetsgränser, sedan ett år tillbaka är våran gamla 80 väg ombyggd till 2+1 väg med 100 kmh timmen och min gps tex tror fortfarande att det är 80 som gäller trots senaste uppdateringen. Det verkar har utvecklats men jag tror inte direkt att det är något positivt ändå om en hård inbromsning ger högre premie, vill dom då hellre att jag ska köra på bilen framför mig som tvärnitar eller älgen som springer ut framför min bil.

Du får ingen hög premie av att bromsa in kraftigt en gång.

Hur har det gått med Paydrive? :slight_smile:

Är nyfiken då jag oftast inte kommer upp i 500 mil/år.

Spårar de ens position eller är det bara mätdata från bil och ev. box som används?

Ska (troligtvis) köpa ny bil imorgon. Jämfört priser nu och då bilen har några år på nacken kostar en helförsäkring mellan 700-800 kr. Paydrive, inkl mil och "pluspaket) går på cirka 400. Så det blir nog paydrive.

Hade dem något år runt 2017-2019, funkade bra då!

Uppdatering tack!

Hur går det? Är det ett vettigt företag?

Använder dem för min Tesla model Y. Supernöjd och dessutom billigast för mig.

Har haft Paydrive och varit nöjd ända tills den lilla dosan började krångla efter att ha blivit urpluggad vid en besiktning. Efter mycket om och men fick jag en ny men problemet kvarstod. Ville slita av mig knäskålarna till sist och avslutade allt, bråkade med dem då de tyckte att jag var fast i x antal månader till trots att tekniken hade ballet ur.

Paydrive är okej men för mig som gillar att gasa tog det inte lång tid förrän jag fick högt pris och sa upp skiten. Skönt att kasta dosan åt helvete :person_shrugging:

Menar då att jag inte kör trafikfarligt på något sätt, och håller noga hastighetsbegränsningen på viktiga platser, 30-vägar, skolor och dagis, övergångsställen osv. På fina sträckor med mindre trafik och bra sikt och väglag har jag inget emot att dra på. Ska sägas att jag säkert kört 20 varv runt jorden och har aldrig krockat (20 år).

Bytte till Hedvig. Smidig app och billiga också på helförsäkring. Kan rekommenderas.

Har Hedvig hus och bilförsäkring och jag tänker byta till Paydrive.

Jag aldrig varit näta olycka, kör jättedefensiv, långsam endast vid dagljus om det är möligt, och kör inte så ofta (jobbar 100% hemifrån). 2-3 månader per år jag är utomlands och bilen står i tomten. Jag räknade att kommer bli mycket mycket billigare än Hedvig. Vad tycker ni, ska jag byta till Paydrive?

Ja, kör du lugnt är paydrive nog bra. Du behöver bara sätta i deras dosa i OBD-uttaget sen är det bara tuta och köra.

Paydrive ägs av Dina försäkringar om jag inte missminner mig, så det är ett seriöst bolag i grunden. Dessutom är alla försäkringsbolag hårt granskade så man ska kunna vara trygg med bolaget som sådant.

Men räkna på det ordentligt för är det småpengar det skiljer är det ändå lite meck.

Jag hade kanske 10% billigare med Paydrive (när jag hade “bra körstil”) än Hedvig. Det blev sån liten skillnad att jag blev lättad av bytet :sweat_smile:

Det skiljer sig nog extremt. Har man en Tesla eller en sportbil lär Paydrive kunna erbjuda typ halva priset från andra försäkringar. Där traditionella bolag tar ut en stor avgift för risken, men hos Paydrive betalar du för den risk som just din körstil innebär.

1 gillning

Jag räknade också med ungefär 250 kr hos Paydrive. Just nu betalar jag 370kr hos Hedvig. Som jag skrev tidigare kör jag inte så mycket, och 2–3 månader per år står bilen stilla eftersom jag bor utomlands. Det måste alltså vara lönsamt för mig att byta. När jag är utomlands känns Hedvig dyrt – bilen står ju bara still på tomten!

Ta en titt på konsumenternas bedömning. Villkoren hos Hedvig är ju riktigt dåliga om man jämför med tex Paydrive (4,6 mot 3,9 på en 5gradig skala där sämsta betyget överhuvudtaget är 3,3)

2 gillningar