Signe
(Signe)
21 Mars 2023 14:09
13
Peregrin:
Min pojkvän är 25 år äldre än mig (jag är man, 37 år) och har redan gått i pension. Att vi skulle vara pensionärer tillsammans redan nu är inte att tänka på och åldersskillnaden är så stor att jag ändå aldrig kommer “komma ikapp” liksom, Jag tycker det är perfekt att ha en hemmaman! Han gör mycket av hushållsarbetet och markservicen. Vi gör ofta roliga saker tillsammans och reser tillsammans på mina semestrar osv. Jag känner att vi har vår bästa tid nu och jag kommer inte avsluta min inkomst, börja snåla eller satsa på FIRE, tycker vi ändå har så mycket tid ihop och njuter av livet tillsammans, trots att jag jobbar. Och jag har inget emot egentid om han vill åka på någon längre resa där jag inte har möjlighet att följa med. Ingen av oss har barn, åldriga föräldrar eller liknande (som jag sett kräver mycket tid av andra pensionärer jag känner). Jag har tänkt på att det kan bli mer utmanande i framtiden när han blir äldre men känns onödigt att spekulera, det kan ju lika gärna vara jag som råkar ut för nåt (sjukdomar, olyckor osv), man vet aldrig med livet.
Fint att höra! Inser att jag kanske inte måste ha så mycket panik över om jag jobbar och han är pensionär Har också tänkt att det finns många fördelar med att ha en hemmaman, hehe…
Det som är viktigt är väl att man har sina egna grejer att pyssla med under hela livet så man inte är beroende av varandra att bli ”underhållen” hela tiden
3 gillningar