Nu har det blivit dags att uppgradera den gamla plånboken, tidigare hittad på en sommarmarknad för någon enstaka hundralapp. Med en djungel av alternativ fokuserar jag på kvalité och livslängd men upplever samtidigt att det många gånger är varumärket (framförallt modemärken) som driver priset. Åtminstone är det svårt att avgöra kvalitén av varumärket.
Vad använder ni för vardagsplånbok och upplever kvalitén? Är det några varumärken som sticker ut positivt eller negativt? Oberoende om vardagen medför en slimmad korthållare eller fullstor portmonnä så har många märken en produktbredd med förhoppningsvis liknande kvalité.
Alldeles lagom storlek för en handfull kort och sedlar.
God kvalitet, har haft den i många år och har inte blivit speciellt sliten. På tidigare plånböcker jag haft har ofta hörnen blivit utslitna ganska fort, men det har inte hänt här.
Jag tycker att det största problemet är att det finns så extremt få alternativ att välja bland eftersom det nästan inte finns någon som säljer plånböcker längre. Att köpa plånbok på nätet känns helt omöjligt, tycker jag. Man måste se den och känna på den för att kunna bestämma om man tror att den blir bra och ändå tar det jättelång tid innan den känns okej!
Jag har en ganska ny plånbok som jag trivs med och hoppas håller resten av livet! Vet inte hur jag ska kunna hitta en ny annars!
Jag har en likadan fast i brunt, plus en korthållare. Båda närmar sig 35-årsstrecket och är helt outslitliga.
Vill minnas att jag tyckte de var jättedyra då men ”buy quality, cry once” har sällan passat bättre.
Magsafe plånbok som bara åker med om jag behöver idkort/körkort. Finns ju nästan inget behov av fysisk plånbok längre? Absolut bra reserv om mobilen laddar ur, men har powerbank och laddare i ryggsäcken. Powerbanken e också magsafe och liten så den kan åka med hellre än plånboken
Jag har blivit stoppad i rutinkontroll och använde utan problem BankID med foto då jag glömt körkortet.
Det är inte fastställt i domstol ännu om BankID med foto räcker för att identifiera dig som förare. Min gissning är att det räcker för att kravet på skyndsam identifiering ska vara uppfylld.
Kanske bara en konstapel på bra humör den dagen eller så fungerar det i de flesta rutinkontroller? Har du kört berusad in i gävlebocken antar jag brist på plastkortet är ett mindre problem.