Poddavsnitt "bästa kontokortet 2022"

Jag sökte bland poddavsnitten men kunde inte hitta något om “bästa kontokortet 2022”!
Har jag missat det eller kommer det komma framöver?
/Tack på förhand!:relaxed:

3 gillningar

Vet admin eller @janbolmeson om det kommer ett sådant avsnitt framöver?
/Tack på förhand!:relaxed:

Finns flertal diskussioner kring bästa konto- eller kreditkort och de poppar upp lite då och då vilket gör att ämnet täcks ganska ofta här inne.
Detta kan vara en anledning till att vi inte sett ett nytt avsnitt om det.

1 gillning

Aha tack, då får jag titta i forumet om jag hittar något…:+1::relaxed:

Tror också det är en ‘har inte hänt tillräckligt mycket på kort-fronten för att det ska vara värt att göra ett nytt sånt avsnitt’ och tror kanske Jan sa det i ngn av årets första podavsnitt också.

Men mycket HAR hänt,
Exempelvis uppstickaren Plutus där man får 3% cashback på alla köp, 10£ cashback från valfri aktör som exempelvis uber eats, shell, spotify, netflix osv helt gratis. Kostar inget och man låser (“stakear”) inga pengar som man gör på exempelvis crypto.com

1 gillning

Det som kan försvåra för dig att hitta alla trådar är att det ofta börjar med att någon ställer en fråga om ett specifikt kort och då startar en diskussion om för- och nackdelar och vilka andra kort folk använder.

1 gillning

Plutus, tack skall kolla det! Har annars tittat på ett som är kostnadsfritt men man vill ju gärna ha bonus!

Detta är kostnadsfrittt.

Det låter bra!:+1::relaxed:

1 gillning

Det jobbiga är ju att det oftast handlar om lockerbjudanden. 3% cashback försvinner såfort de fått tillräckligt många kunder. Orkar inte själv hoppa bland alla aktörer för att potentiellt spara någon hundring max. :face_with_monocle:

1 gillning

Det fungerar nog så, men jag har varit med om att erbjuda den stannat minst ett år och sedan blivit något sämre men fortfarande bättre än många andra kort. Och är det så är det ju helt klart värt att byta! :relaxed: