Förutsatt att det är näringsverksamhet, väl? Hade tänkt sätta in mig i detta nu inför deklarationen då jag aldrig riktigt fått klarhet i det… Har kallt räknat med att det måste skattas bort som inkomst inkl. sociala avgifter.
Säkert bäst att ringa skatteverket och bolla kring din situation.
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/338713.html?date=2015-04-24
Fick 0,01 BTC av min bror i födelsedagspresent för något år sedan😂
Annars rör jag personligen inte krypto
Har både certifikat och riktiga. Men man kunde bara klicka i ett alternativ i pollen?
Sorry, första gången jag la till omröstning. Gick sådär 
Coolt! Var tvungen att googla nicehash. Vad har du för uppsättning? Har du en egen mininghub uppsatt eller kör du på någon gamingpc med bra CPU/GPU?
Och hur har utdelningen sett ut?
Har bara €350 i CRO som krävdes för att få ett visst VISA-kort från crypto.com
Intressant tanke, vi får skapa en ny tråd med denna omröstning snart! 
Det vette tusan om du är sent på bollen. Allt beror väl på hur krypto appliceras och används i framtiden, just nu är ju intresset för det väldigt högt. Speciellt när förtroendet för banker & inflation tryter.
Yes sorry, rookie-misstag av mig. Lite grön på att skriva inlägg på rikatillsammans med omröstning. Nästa gång ska ja få till det 
Den största risken för bitcoin är samtidigt att USA/Europa förlorar förtroende för sina valutor, vilket kraftigt skulle hota västs position som ledande stormakt! De förbjöd guld i samband med depressionen! De kommer göra densamma med bitcoin och krypto så fort länderna hamnar i ett allt för destabiliserat tillstånd.
Jag själv äger endast riktiga coins i diverse projekt jag tror på. Balanserar om det lite titt som tätt om det är några oroväckande nyheter kring projekten/valutorna annars är planen att sitta på dom länge, månadsspara och hoppas att en dag bli väldigt rik.
Min portfölj:

Håller nästintill alla valutorna hos Celsius Network där jag tjänar ränta på mina valutor.
Månadssparar givetvis också i indexfonder hos Lysa. 
Skulle svara nej men så slog det mig att Trijo hade nån testkampanj eller liknande förra året, så jag tror det är kanske 200 SEK där i bitcoin.
Sen har jag PI appen som håller på med någon slag mining. Om nu det räknas som krypto… 
Aldrig hört talas om PI appen, vad gör den?
Kan nog visa sig vara en riktigt fin present i framtiden ! 1% av en hel bitcoin är inte fy skam
Fick inbjudan för ett år sen av en bekant.
Det jag behöver göra är att aktivera den en gång om dagen för mining.
Har väl ingen större tro att det kommer bli något men följde stegen och gjorde en wallet och ägnar 5 sekunder om dagen att aktivera den.
Vet inte om det fortfarande är inbjudan som gäller.
Japp säger verkligen inte nej till det. Det tog ett litet tag innan jag skaffa en plånbok innan min bror sa att nu får du skaffa en då din present blir bara dyrare och dyrare😂
Spännande, ska kika på länken. Får du någon uppföljning på vad din mining tillfört och får du någon typ av kompensation för allt arbete du lägger ned?
Nu är jag inte så insatt i det här.
Mest en rolig grej som inte tar någon större tid för mig.
Kl. 18 får jag alla notiser för dagen i telefonen som jag då går igenom och då klickar jag igång miningen i appen. Lägger samma tid som att kolla vad Netflix vill att jag ska se på. 
Finns en räknare i appen som visar hur många PI som blivit minat (skriver man ”minat”? 
)
Är nått att den samlar fler Pi ju fler personer man bjuder in också.
Som du märker så är inte det här något jag lagt mycket energi på att lära mig.
Är som sagt inte inne i krypto svängen.
När jag vill avvika från indexfonder så slår jag igång Mötley Crüe - Wild Side i lurarna, loggar in på Avanza och köper enskilda aktier i Investor. 

Om du vill testa och sätta dig in i allt så kan jag skicka en inbjudan. Bara hojta till.
Då kanske du kan lära mig vad det är jag pysslar med. 
Har en rig med en polare bestående av 3st 3080 kort som vi minear nicehash ethhash med. Nu när kryptopriset går neråt och elpriset på andra hållet är det tveksamt om det är lönt, ska räkna på det när jag får en stund över…
Den långsiktiga gissningen beror på vad man tror om kryptopriset framöver, men vi får se…