Portfölj på fondo

Vill bara ha en portfölj med 2 fonder, en global-och en Sverigefond

70% Storebrand all Countries 0,23%

30% PLUS Allabolag Sverige 0,15%

Total avgift: 0,206%.

Tankar kring denna portfölj? Funderar på att köra “Fondo” då den är billig. Är den bra?

3 gillningar

Ja det finns egentligen ingenting stt anmärka på den sålänge du är nöjd med fördelningen. Bred och billig.

1 gillning

Jodå. Great minds think alike :wink:

Fast jag har moddat lite sedan inlägget skrevs…

4 gillningar

Grymt! Kör du Fondo?

Nja. Jag är inkörd hos Avanza och gillar deras portföljbelåning till 1,99% ränta upp till 10% belåning.

Även om Fondo verkar trevligt!

1 gillning

Har nyss lagt mina första ordrar på Fondo för att testa plattformen.

I en portfölj tänker jag köra brett index/indexnära med följande fördelning:

70% global exkl emerging markets
10% emerging markets
10% globala småbolag
10% Sverige

Jag har valt:

Skandia Global exponering
Storebrand Emerging markets
PLUS Alla bolag Sverige

Men jag är rådvill gällande småbolag - har ni nåt tips?
Fondo har inte Handelsbanken Gl småbolag.

Hej @Xiro.

Lite av en utmaning det med globala småbolagsfonder; Den jag spontant tänkte på är:

något dyr (avgift på Fondo 1,35%) men kanske prestandan kan vara värt avgiften :thinking:

Edit: nu jag var och rotade runt lite på Fondo hittade jag dessa, billigare i avgift (känner dock noll till Cliens, Öhmans och Swedbanks småbolagsfonder så jag skulle rekommendera att gräva ordentligt i prospekt mm. innan du väljer någon av dem):

1 gillning

Använder och gillar Fondo=kör på. Använder och gillar Levler ännu mer! Lite olika utbud dock bägge har sin plats.

1 gillning

Är nog svårt att hitta ett billigt alternativ. Jag hade antingen skippat eller kört svenska småbolag om det finns en billig sådan.

1 gillning

AMF Småbolag 0,22% (!), eller Plus småbolag (0,30%) eller kanske t om en Storebrand global multifactor sek (0,42%) fokus på faktorer som Värde, Storlek etc, inga jättebolag som vanliga globalfonden.

1 gillning