Det är första gången som jag klappat på mina axlar att jag hållt mig lugn vid min strategi!
I slutet av (Mars till mitt av April) kändes det väldigt tufft när allt rasade. Det känns extra tungt när portföljen hade vuxit från 1,5 - 1,9m fram till slutet av mars.
I början av April rasade portföljen till 1,4m på endast 2 veckor i Avanza!
Är väldigt glad att jag inte sålde något och istället gick hel mot strömmen och fyllde på dem flesta innehavet.
Det dröjde inte länge tills portföljen nådde 2,228m i Avanza 22/7-2025
Det är alltså 828k på cirka 4 månader, helt magiskt!
Alla mina siffror är också blå nu. . .men tror inte det inkluderar dom drygt 50.000:- jag stoppat in under perioden. . .så lite kvar till “riktigt” all time high
Skall bli intressant att se börsens reaktion på EU avtalet idag. . hmm
Om portföljen låg på 1.9M och nu ligger på 2.2M så kan det inte bara vara en globalfond va? För t.ex. LF Global ligger fortfarande -4.6% för året. Mycket Sverige? Eller mycket annat?
Jag gjorde nått jag INTE hade gjort utan detta forumet, jag sålde ca 10% av totala innehavet från räntedelen och flyttade till Globaldelen av ISK. . Det hjälpte mig att snabbare ta mig tillbaka.
Nu är ju frågan om det är dax att göra åt andra hållet snart…hmm
Nja jag har ändå tänkt att gå mot en “säkrare” portfölj. . jag hade väl en 80-20 men gick till 90-10 . . .
Vill nog ligga runt 80-20 till 70-30 när FIRE närmar sig. …
Men vill ju inte flytta i en uppgång haha
Men semester nästa vecka då skall jag börja flytta lite. . sälja av den där jäkla Robur tek nu när den är återhämtad mm
På Lysa är jag nu endast back 0,69 % från ATH vilket är minus 11:000. Hoppas upp till 2 om något halvår, eller till nästa sommar kanske svårt att veta. Har snart 1,7
Jag ligger också på plus i år tack vare Sverige och tillväxtmarknader, men inte riktigt tillbaka till toppen i februari. Skönt att för en gångs skull ha nytta av en lägre Amerika-exponering!
Så glad för din skull du höll huvudet kallt! Det gjorde jag också.
Jag lyckades inte ha is i magen under coronakrashen och i efterhand hade det varit bäst att sitta på händerna vilket var vad jag gjorde i tullkaoset och det betalade sig.
Känns som om vi är bättre rustade för framtida kriser nu.
Jag ligger marknadsviktat inkl EM och småbolag, så är inte på toppen än pga dollarns tapp, men satt still och köpte extra utspritt i april.
Hade man skiftat till mer Sverige, Europa och EM kanske det varit än högre nu, men sitter still och kör på marknaden då jag vill göra minimalt själv och bara låta det ticka på.
Jag ligger också på ATH nu! Började bara imvestera i augusti förra året men i år är jag upp 9,86% än så länge Investerar mest i småbolagsfonder och teknikfonder.
En modig strategi du har. Läser du på mycket eller agerar du på magkänsla? Oavsett så lär du snart bli varse vad forumets koncensussyn är. Den kan nog sammanfattas: Räkna inte med att turen du haft hittills ska fortsätta.