Hallå!
Vilka banker har bra erbjudanden om man samlat på sig några miljoner på börsen? Var bör man samla sitt sparande? Kollade lite snabbt och runt 1m kan man få märkbara förmåner, men Nordnet/Avanza verkar inte vara särskilt attraktivt innan man nått 10m.
Exempel:
Avanza
3 miljoner ger tillgång till deras privatebanking
Ser inte ut att ge särskilt mycket värde
Monterose
1 miljon ger rabatt på portföljbelåning
5 miljoner ger mer förmåner & rabatter
Nordnet
2.5 miljon ger tillgång till deras privatebanking
Ser inte ut att ge särskilt mycket värde
Är det nån bank som faktiskt har ett bra erbjudande? Hur har ni gjort? Funderar på om vi ska samla vårt kapital på en bank och ta lite förmåner..
Beror lite på vad man är ute efter, men jag har provat flera och landat i att det är meningslöst. Bäst är väl Avanza som ger tillgång till Superbolånet (riksbankens ränta + fast på slag + 500 000 kr typ checkkredit).
Sedan försöker alla med olika lojalitetserbjudande som blir bättre ju mer pengar man har, men det kostar mer än det smakar. Avanzas att hyra gröna lund var väl mest intressant.
Montrose vid både 1msek och 5msek om man inte bryr sig om bolånedelen, framförallt om man använder värdepapperskredit och valutakonto där Montrose har bra villkor.
Jag har testat hos Swedbank, definitivt inte värt kostnaden enligt mig som inte är intresserad av några “mingelkvällar med likasinnade” eller rabatter på nöjesfält.
Den enda rabatt som intresserar mig är den på bolånet och jag har samma ränterabatt med eller utan PB, så jag har gått tillbaka till premium.