Skulle ni satsa på privat banking portfölj med aktiv förvaltning från Söderberg och partner eller fortsätta med aktie och fondportföljen från Nordnet ?
Aktie och fondportföljen från Nordnet.
Blir inte rånad frivilligt.
Tack så jättemycket för svar ![]()
Jag flyttade en stor del av mitt från S&P till mig och Avanza.
Roligare, billigare och kanske bättre avkastning. ![]()
Aldrig. Absolut inte.
Om du når upp till private banking borde du även kunna kolla Montrose. De har bra villkor redan över en miljon men ännu bättre när du når över fem.
S&P är enligt min erfarenhet bland de största “legitima” skojarna i branschen. Stay away
Kolla tråden om de bästa fonderna och byt allt till global index och kanske en gnutta home bias med en svensk indexfond. Att övervikta NVIDIA och microsoft behövs knappast, de får du genom globalfonden ![]()
Jaha , tackar tackar ![]()
Det är ju inte private banking på riktigt när man kan bli kund med några få miljoner. Ingen riktig expert kommer att göra någon personlig plan. Är man ointresserad och vill ha aktiv förvaltning så är väl fonder det uppenbara valet. Begreppet private banking har blivit fullständigt urvattnat.
Jag … tycker som de andra. S&P skulle jag hålla mig borta från, och PB handlar i många fall bara om att få folk att känna sig viktiga.