Private banking kostnad

Har en fundering vad folk lyckats få ner private banking avgifterna till på de stora bankerna?

Jag har inte någon avsikt att de ska få förvalta mina pengar. Det vill jag sköta själv. Har ett sparande på 6-8 miljoner.

Jag vill bara försöka komma åt förmåner och kort till ett så bra pris som möjligt. Vad vore rimligt att lyckas förhandla ner priset till om jag flyttar alla mina bankaffärer till dem?

Killgissar att få kommer under 1 procent i arvode om det inte gäller hundratals miljoner.

Pris på vad? Bolån?

Annars tror jag inte att du har så mycket att hämta där, det borde bli billigare hos t.ex. Montrose med Platinum och VP-kredit.

Har inget bolån, jag funderade på vad de vill ha för att jag ska få vara pb kund. Se om det finns någon möjlighet att räkna hem det.

Hela idén med PB är att flytta pengar från kunds fickor till bankens fickor och smöra upp kunden lite så att den får känna sig rik, utvald och speciell.

Men räkna hem det kan man nog inte göra annat än hos nischbanker som Montrose eller Avanza som inte ens tar betalt utan bara ger en förmåner och lägre pris.

2 gillningar

Vad kostar motsvarande förmåner om du inte är pb-kund?

Du kan sköta hela din ekonomi själv om du vill det såklart. Fördelen som jag ser det är att få en egen bankman, bara ett telefonsamtal bort, som känner dig och din familjs ekonomiska situation. Sen är det en massa andra byråkratiska spörsmål som man kan få snabb och personlig hjälp med.

1 gillning

Det här är otroligt mkt värt och har alltid varit det för mig. Men för den delen behöver man inte PB, iaf inte på min bank. Jag hade PB ett tag för ett antal år sedan men tyckte det var helt ovärt, så jag sa bort det ganska fort.

Jag hade en personlig bankperson långt innan PB och fattar eg inte varför jag öht accepterade PB konceptet, jag som inte ens gillar att mingla med andra för att få nåt glas surt bubbelvin att strosa runt med :sweat_smile:

Jag har fortfarande kvar min personliga bankkontakt som jag träffar några gånger om året för lite allmän genomgång. Men speciellt när det händer saker som tex oväntat dödsfall inom familjen, eller andra grejer så är det så otroligt mkt värt att snabb hjälp bara är ett telefonsamtal bort.

1 gillning