Private banking SEB

Vi har haft Private Banking på schweizisk bank. Men det var ungefär samma, vi lämnade pga höga avgifter. En form av skal avgift.

2 gillningar

Intressant, vill du säga vilken? Jag har inte direkt erfarenhet som kund men har hört mycket gott om en del mindre, såsom tex Mirabaud men även stora som Julius Baer och fått deras koncept presenterat. Mitt intryck var att det var en helt annan nivå än de svenska bankernas pb som brukar rekommendera egna kassa fonder tex.

Men personligen föredrar jag fortfarande att sköta investeringarna själv, även om jag lägger mindre och mindre tid på det.

Det var i en av de största bankerna i landet. Det kanske är lite billigare och bättre i mindre, ingen aning. Vi har kvar en del medel i CHF dock vilket blivit väldigt bra nu. De skötte i princip allt. Den bank vi hade rekommenderade också egna fonder, precis som svenska banker gjort. Vi har dock inte haft Private banking i Sverige. Egentligen var vi rätt nöjda då, men var inte alls lika insatta som när vi till slut valde bort det.

Topp, tack för feedbacken. Men med att det blev bra menar du just att CHF gått starkt eller själva tjänsten?

Vi fick rätt ok / lagom bra avkastning under väldigt bra börsår. Det blev bra att ha besparingar i CHF valuta mässigt (efter försäljning av aktieinnehaven). Över en dag, när Schweiz släppte lös kursen mot Euro gick det upp 20%, sen har den varit fortsatt stark. Bostadslån
på en fastighet kunde lösas efter det där kursruset på CHF, minns inte vilket år det var. Vi har även tjänstepension där, men investerad globalt.

1 gillning

På fem år har jag fått samma utveckling med PB som AFGX - efter alla avgifter.
Det kan vara en slump såklart.