Privatleasing och hund - någon som har erfarenhet?

Så även jag har följt bilinläggen och börjat fastna för att man kanske ska börja leasa en elbil istället för att köra en Mazda6 från 2017 (även om den inte har lån på sig så har den ju fortfarande värdeminskningen).

Stora problemet som jag ser de är att jag har hund. Hunden sitter idag i bur i skuffen men är fortfarande orolig vad man kan få för extra kostnad i slutet pga lukt/hår eller annat de hittar på. Är detta ett problem? Något som har privatleasat och även har hund? (I mitt fall en hårig ca 16 kg spaniel)

2 gillningar

Jag trodde först att du ville leasa en hund :stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 gillningar

Jag trodde helt ärligt detsamma. Har funderat lite på lånehund, så fullt rimligt att någon kommit på tanken att man kan leasa en istället. :smiley:

1 gillning

Min fru och jag hade en affärsidé om att hyra ut hundar när dom är som sötast, dvs <1 år. Det föll på att vi inte visste vad man skulle göra av hundarna efter det där året. Det kanske fanns en marknad ändå :wink:

Vi hade en stor hund och privatleasing. Han fick sitta på en handduk i baksätet och det fungerade toppen. Inga klagomål från bilfirman vid återlämnandet.

1 gillning

Ska inte vara några problem, nästan all lukt och smuts/hår kan du enkelt rekonda bort själv med biltemagrejer. Finns även skyddsplast du kan lägga på vid bakre stötfångaren (där det tenderar att repas av klor)

2 gillningar

Har haft hund (en väldigt hårig golden retriever) i leasingbil i ett antal år och man får vara noga med att få bort allt hår vid återlämning men annars är det inga problem!

För hundägare och allmänt håriga människor kan jag rekommendera denna borste från biltema Interiörborste - Biltema.se för att röja upp regelbundet och speciellt inför återlämnande av bil.

1 gillning

För att få bort lukt rekommenderar jag tershines APC https://www.autodude.se/da/produkt/universalrens_tershine_apc?gclid=CjwKCAjwsNiIBhBdEiwAJK4khsz0r3skzYr-0uxuX83SirSNGFokM2k9n_aUlrvGuGt2PjU0dvftthoC2t8QAvD_BwE som innehåller odörblokerare samt att det gör rent mycket bra på textil och läder. Men man kan köpa liknande produkter på biltema, men de är oftanst inte ideala att späda med vatten så de är ändå lite dyrare i längden

1 gillning

Vi valde bort leasing på grund av att vi har hund.
Vi funderade över bilpool, hyra bil när vi behövde eller åka taxi men slutade med att vi köpte bil även fast vi bor i stan.

När vi kollade på bil för 1 år sedan ungefär hade många hyralternativ förbud mot hund och krångligt att boka taxi med hund.

Vi har en volvo v40 och låter vår cocker spaniel sitta i baksätet och det blir en del sand och smuts.

Men bra tips för städning av bilen!