Jag sålde nyligen en dator jag byggt ihop för 10 000kr, fick de swishat till mitt Lunar konto. Kontot blev såklart låst för misstänkt bedrägeri, men ja förde över de mesta till revolut för jag blev förbannad rent ut sagt på Lunar. Man kan inte göra något i dagens samhälle. Problemet ja har att de finns 46kr kvar på mitt Lunarkonto och ja vill självklart avsluta det pga av att jag är otroligt missnöjd. Tyvärr kan man inte avsluta kontot om man har pengar kvar, försökte swisha de 46kr till barncancerfonden men de gick ej. Försökte göra en överföring till revolut men de behövde minst vara 100kr. Har skickat till kundsupport, är det enda jag kan göra att vänta på dem nu?
Dagens samhälle är tröttsamt, man kan inte sälja saker utan att bli misstänkt för bedrägeri. Man får inte ha kontanter. Vill dom att allt ska bli elektroniskt så dom kan ha full koll på oss? Får snart flytta till ett annat land så som utvecklingen går i Sverige.
Det gäller inte bara Lunar. Alla seriösa banker gör likadant för att slippa bli straffade. Finns ingen bank du kan hitta som avviker ifrån varandra. Alla har samma riktlinjer. Säger inte att det är optimalt för kunden men det så det fungerar just nu. Inget specifikt problem med Lunar då det fungerar så överlag.
Har inte varit några problem för mig att ta emot swish över 10k på Swedbank. Inte heller några problem att överföra mindre än 100 kronor från mitt konto till konto på annan bank. Har överfört 1 krona vid flera tillfällen utan problem
Ja samma här blev rent ut sagt vansinnig. Det finns många länder där kontanter inte är något problem men här i Sverige skall vi inte få bestämma något hur vi använder våra pengar. Vi folket behöver protestera mer angående vart samhället är påväg.
Ta Amerika som exempel, där använder dom mer kontanter än kort.
Precis! Samma här för några år sedan mär jag tog emot swish på Swedbank på 10 000, det var inga problem överhuvudtaget.
Jacke77 påstår ju dock i en kommentar här över att de gäller alla banker men det tror jag inte på.
Visst det är skillnad ifall man får en swish på 50 000. Men som idag om man säljer en bil privat för säg 40 000 då använder ju många Swish och det skrivs väl inte alltid en massa kvitton. Det swishas, en handskakning och man skickar in ägarbytet.
Nej man får ju ha kontanter. Men mer och mer affärer blir ju kontantlösa. Men jag tror det finns i lagen att dom ska ej kunna neka dig, man ska ha möjligheten att betala med kontanter.
Ja, som sagt har 46kr kvar på lunar och det stod att man inte kunde avsluta om man inte flyttade alla medel. Har ju provat swisha barncancerfonden men allt är låst på lunar nu. Sämsta banken, ångrar jag startade ett konto där.
Jo vissa skriver ju kvitton men jag har varit med när en polare sålde en bil för 30 000. Han fick swishen, dom skakade hand och skickade in ägarbytet.
Det är ju samma med det här att polisen kan ta saker du har på dig om du ej kan bevisa hur du fått det. Förstår dom vill komma åt kriminella men säg du går genom ett sånt område du blir stoppad och har en rolex klocka du ärvt av din morfar eller far. Då kan dom ta den av dig. Tror många vanliga civila kommer råka illa ut av dessa lagar som går igenom.