Qliro sparkonto

Tjena. Såg att qliro har ett sparkonto med rörlig ränta på 1,10 %. Det verkar vara det högsta just nu? Någon som har öppnat konto där?
Jag har annars klarna på 0,70 %, tveksam till att de höjer den närmaste framtiden. Värt att byta tänker jag.

Hej,

Precis öppnat konto. Smidigt och som du skriver bra ränta jämfört med många andra (har Svea bank idag) Blir väl lite hoppande mellan olika aktörer kan jag tänka men är ju ganska enkelt.

Jag bytte precis till dem. Är nöjd. Enkelt, bra app och snabba uttag.

Har kört Sevenday och skiljer bara 0,5% men Sevenday har varit lite struliga tycker jag. Hela banken låg nere länge pga ngt byte. Nu har inte kontoutdrag funkat på en dryg vecka. Fick skicka in info om uttagskonto per post. Nä, smidigare får det vara. Och där är Qliro bra!

Låter lovande. Öppnade konto precis. Jakten på procenten fortsätter!

Öppnade också ett konto, bra tips. Har ett sparkonto på Santander men det har idag lägre sparränta.

Också alldeles ny på Qliro, verkar bra och räntan kommer in månadsvis om jag läste rätt. Lätt o snabbt att bli kund och sätta in pengar. Inga anmärkningar.

Lämnar Seven Day.

Hej

Har också öppnat ett rörligt hos Qliro men det dröjer ett tag innan jag kan sätta in kapital på mitt sparkonto där för just nu har jag hela min privatekonomi hos GCC Capital och jag behöver även ändra utbetalningskonto för det står angivet ett gammalt utbetalningskonto som jag inte har längre.
Qliro har jag haft förut för många år sen så dom är inte okända för mig.

Har haft dem ett bra tag och tycker de agerar galant! Inte försökt ta ut pengar men gillar exempelvis att de dels har månatlig utbetalning av räntan samt dels verkar vara pigga/snabba på att justera den rörliga ränta uppåt nu när ränteklimatet går i den riktningen. Skönt med en aktör som gör vad som krävs för att man inte ska behöva hoppa runt dem emellan som en guttaperka boll på crack.

1 gillning