Men växlingsavgiften är väl bara en engångsavgift på typ 0.25% just den gången man säljer/byter eller?
Är det ändå inte värt att byta ut dyra fonder 1-1.5% per år. Borde ju betala sig på några månader att byta ut dyra fonder.
Men växlingsavgiften är väl bara en engångsavgift på typ 0.25% just den gången man säljer/byter eller?
Är det ändå inte värt att byta ut dyra fonder 1-1.5% per år. Borde ju betala sig på några månader att byta ut dyra fonder.
Skummade igenom lite för snabbt, men säg att avgiften är under 0,5%. Då byter jag nog mest för överblickens skull. Men självklart ska man byta om det är dyra fonder.
Tack för alla svar om mina 27 olika fonder!!
nu har jag läst igenom alla råd ordentligt, titta på länkar och kommit fram till någon slag av gemensam nämnare, ska bli väldigt intressant att se resultat på detta om något år :). Bytte först ut allt till LF globalindexnära. Ångrade mig sedan igen och sålda av allt och har fått ihop ett begränsat antal fonder nu enligt portfölj från avsnitt som länkats. Betalar jag skatt nu på det jag sålt?? jag har ju ISK-konto? ha en fin lördag alla
Om det ligger på ISK så betalar du ingen extra skatt. Du kan byta fritt så länge pengarna stannar kvar inne på kontot.