Hej, jag fick 1,2% ränterabatt hos Swedbank som löper ut den 28 april och idag fick jag ett meddelande om att det är dags att förnya min rabatt. När jag checkar in appen får jag 0,93% vilket är 0,27% mer än vad jag har nu.
Har ni några tips på vad jag ska göra/säga för att få bättre rabatt än vad de erbjuder mig nu?
Vi har precis bestämt oss för Swedbank och fick 1.45 i rabatt, enda motkravet var att vi flyttade tjänstepensionen dit. LF erbjöd samma rabatt helt utan krav men tröskeln var högre då jag skulle behöva byta för den övriga privatekonomin…
Många faktorer som påverkar förstås men ett färskt riktmärke från förra vecka. Lycka till!
Var nyligen om samma sak. Kontaktade SWB via chatten i inloggat läge. Dom hänvisade till telefonbanken för att kunna förhandla om ränterabatten.
Orkade inte sitta i telefonkö, bad om amorteringsunderlag digitalt istället och dagen efter ringde dom såklart upp mig. Fick 1.27 i ränterabatt istället för dåvarande 1.2.
Blir inte klok på Swedbank. . . fick samma o min bankman sa att jag har -1,44% rabatt idag men det kan han troligen inte ge nu. . .
Men blir fundersam. .jag betalar 3,05% som grönt bolån. .
Men listränta är 4,24% enligt Swedbank. . om jag då har -1,44% rabatt,hur blir det 3,05% som jag faktiskt har?!?
Vad jag kan se har den varit 4,24% sen 30/1 men kan vara så att jag missade nergången där med nån dag när jag tänker efter.
Men även om jag fick räntan innan på 4,49% så undrar jag vart mitt gröna bolåns rabatt då tog vägen. .
Hmm man borde skippa Swedbank o lägga allt ISK på Avanza o bolån o fasträntor på SBAB.
Man känner sig “fast” på sin bank även om man inte är det
Träffade en bekant häromdagen som arbetar på Swedbank, tipset är annars enligt honom att ringa på förmiddagen. Enligt vad han sa var kön 5 min på morgonen och en timme på eftermiddagen. Så vill du slippa skriva, vänta eller bli uppringd när det inte passar så ring på morgonen så är det ingen kö.
Jag pratade precis med dem, väntetiden på linjen var kortare än 5 minuter, vi landade på 1,15 rabatt vilket är bara 0,05% sämre än vad jag hade tidigare, vilket kändes bra, med tanke på att jag inte behövde göra absolut någonting, ingen flyttning av pensioner, försäkringar eller något annat. Fick dock ett tips om att jag kanske skulle få bättre rabatt om jag gjorde det, men jag kände att det inte var nödvändigt just nu.
Tack för hjälpen!
Hade 1,4 i rabatt hos swed tills för ca en månad sedan då jag förhandlade om den till 1,45 så nu har jag rörlig på 2,79 tror jag. Den enda jag behövde göra var att lägga in 3k per månad på ett isk hos dem där jag valde access global, de försökte med någon annan fond med över 1% i avgift