Rapport i Fortnox för att samla resultat, omsättning och fakturor på samma ställe

Hej,

jag driver ett lite mindre bolag i Fortnox och gick in på deras marketplace,

hittade faktiskt en ganska smart rapport man kan hämta hem för en liten peng. Kostar 2 000kr per månad och har egentligen samlat resultat, omsättning och fakturor på samma ställe:

Har inte testat det men det lät faktiskt väldigt dyrt för vad du beskriver att det ger?

Välkommen till forumet, kan du ge exempel? Tycker 2.000 kr per månad låter sjukt dyrt för en rapport.

För mig blir detta inlägg lite på gränsen till reklam, har därför korrigerat i ursprungsinlägget.

1 gillning

Tack,

ärligt talat så vet jag inte vad man brukar betala, just i detta fallet så är det en översikt med kostnader och omsättning. plus resultaträkning och balansräkning med löpande uppdatering.

Är inte helt insatt i vad som finns.

Fortnox har redan en egen modul för rapporter, “Rapport och Analys”. 149-299 kr/mån och den verkar kunna göra allt som du beskriver.

Lite på gränsen? Hur i blankaste Småland kan en sådan rapport kosta 2000 kr i månaden? Det är ju vad ett litet bolag kostar hos en skaplig redovisningskonsult!

1 gillning

Precis som Koda_hemma skriver finns det betydligt billigare alternativ. 2 000 kr i månaden är ju långt mycket mer än vad alla program i Fortnox kostar för ett mindre bolag.

(Fortnox Rapport och Analys är för övrigt ett utmärkt verktyg)

Power BI (som tillägget hade i namnet i ditt inlägg) används ju främst för att hantera stora datamängder. Känns inte som att det är något som ett mindre bolag behöver, då duger de inbyggda rapporterna/funktionerna i Fortnox gott och väl.

Låter mycket med 2000 kr, som tidigare i tråden skrivit. Det finns ju system på marknaden som har detta inbyggt i själva systemet till en mycket lägre månadskostnad. Vet inte vad Fortnox erbjuder men i de system jag arbetar i så finns det färdigt grafisk balans- och resultaträkning med diagram och budgetuppföljning.