jag driver ett lite mindre bolag i Fortnox och gick in på deras marketplace,
hittade faktiskt en ganska smart rapport man kan hämta hem för en liten peng. Kostar 2 000kr per månad och har egentligen samlat resultat, omsättning och fakturor på samma ställe:
ärligt talat så vet jag inte vad man brukar betala, just i detta fallet så är det en översikt med kostnader och omsättning. plus resultaträkning och balansräkning med löpande uppdatering.
Lite på gränsen? Hur i blankaste Småland kan en sådan rapport kosta 2000 kr i månaden? Det är ju vad ett litet bolag kostar hos en skaplig redovisningskonsult!
Precis som Koda_hemma skriver finns det betydligt billigare alternativ. 2 000 kr i månaden är ju långt mycket mer än vad alla program i Fortnox kostar för ett mindre bolag.
(Fortnox Rapport och Analys är för övrigt ett utmärkt verktyg)
Power BI (som tillägget hade i namnet i ditt inlägg) används ju främst för att hantera stora datamängder. Känns inte som att det är något som ett mindre bolag behöver, då duger de inbyggda rapporterna/funktionerna i Fortnox gott och väl.
Låter mycket med 2000 kr, som tidigare i tråden skrivit. Det finns ju system på marknaden som har detta inbyggt i själva systemet till en mycket lägre månadskostnad. Vet inte vad Fortnox erbjuder men i de system jag arbetar i så finns det färdigt grafisk balans- och resultaträkning med diagram och budgetuppföljning.