Rea på globalfonder?

Anser ni att det är billigt med globalfonder nu? Eller motverkas det av den starka dollarn? Är det egentligen bara rea på Sverige fonder?

@Jacke77 något för dig att svara :slight_smile:

1 gillning

Billigare än ett år sen iaf.

Ingen kan säga exakt för att vi inte vet hur globala storbolagen i indexet kommer att prestera under nästa åren.

Har du ett långt tidsperspektiv är det alltid bra tid att köpa breda aktiefonder. Ibland är det lite bättre tid.

1 gillning

Köper alltid global indexfonder så fort jag har pengar som ska in på börsen långsiktigt oberoende om det är billigt eller dyrt. :partying_face: . Dyrt kan alltid bli dyrare lika så billigt kan alltid bli billigare eller tvärt om :joy: . All in på en gång samma dag på börsen :person_tipping_hand: . Vem är jag som kan bedömma om något är dyrt eller billigt idag om 8-10 år :joy::face_with_hand_over_mouth: !

22 gillningar

:arrow_up::arrow_up::arrow_up:

Och jag tror att @Jacke77 har den vinnande formeln här.

Andra hamnar i analysis paralysis med sina 30-åriga USDSEKEUR-hedgade räntor, tech-AI-AU-AG-megatrender, long-short-ellerkanskeinte-strategier, homebias-mikrougnbolagfonder. guld, silver och månpartiklar samt kryptonitvalutor.

Medans sitter Jacke still i båten med sin globalfond - och tio år senare skrattar på väg till banken.

Damn! Önskar att man kunde gilla ett inlägg många gånger.

19 gillningar

Finns ett bra smidigt sätt göra det lätt för sig för att jämna valutans effekt och sluta bry sig när det är dyrt eller billigt så här. Men då får man räkna med att det svänger mer i portföljen :wink: .
50% Plus Allabolag Sverige index
50% Global indexfond

:wink::person_tipping_hand::+1::partying_face:

4 gillningar

Precis som bästa portföljen, ”soffpotatisen”. :+1:

3 gillningar

:grin: Yes haha

4 gillningar