Redovisningskonsult/revisor, FIRE-intresserad, företagare eller IT-konsult?

Provprat: forumet har möjligheten att jobba med grupper, dvs. t.ex. att vi som är företagare skulle kunna ha en grupp som jag t.ex. kan meddela när det är något extra relevant. Därav tänkte jag att vi kunde prova funktionaliteten och se om det skapar något mervärde.

Därför har jag börjat med några grupper som jag tror är relevanta. Jag tror att du borde kunna klicka in på den och gå med själv.

• Företagare - för oss som är eller har ambitionen att vara företagare.

• FIRE-intresserade - för oss som har en ambition eller dröm om ekonomisk frihet dvs FI med eller utan RE.

• IT-konsult - min misstanke är att det är en överepresentation av it-människor här

• Redovisnings-intresserad - för oss som gillar bokföring, redovisning och jobbar med dylikt

Har jag missat någon relevant och uppenbar grupp? Om ja, kommentera! :slight_smile:

2 gillningar

Är både företagare, IT konsult samt Fire intresserad. Jobbar med den egna bokföringen också. Är detta också något typiskt för andra här?

4 gillningar

Samma här. Anställd inom it, ekonomikonsult. Utbildar andra företagare i bl a bokföring.

1 gillning

Vad är syftet med att man ser övriga i grupperna?

Varför är det grupper istället för t.ex. ämnes/tag-bevakningar?

Är det du som ska kommunicera till grupperna eller ska alla gruppmedlemmar kommunicera med varandra?

Vad får jag konkret ut av att gå med i t.ex. gruppen “Redovisnings-intresserad”?

Ska man tänka att det är intresset som styr om man går med i gruppen eller yrket, t.ex. IT-konsultgruppen, är tanken att den bara ska bestå av IT-konsulter?

För mig hade det nog räckt med bevakningar i stil med Dagens Industris upplägg. Det är inte viktigt för mig att alla ser vad jag är intresserad av och att jag kanske via det intresset outar mig själv mer.

Om grupperna mer handlar om intern kommunikation mellan gruppmedlemmar kanske det är en annan sak.

4 gillningar

@Passiv - bra frågor och det ärliga svaret är att jag inte vet utan jag tänker att vi får närma oss det problemet tillsammans och prova. :slight_smile:

Jag tänker det kan vara allt från tagga i trådar, till att bjuda in till event till något som ni önskar. Communityn är ju det som den är tack vare att vi hjälps åt och kommer med idéer. Uppenbarligen har andra communities haft önskemålet eftersom grupp-funktionen i forumet är ganska välutvecklad.

En sak jag uppskattar med forumet är varierat innehåll och jag skulle nog prenimerera på det mesta. En kategori jag saknar är “ratemyeconomy” trådar där det enda syftet är att få beröm som jag gärna kan vara utan.

1 gillning