Idiotmånga krokar. Tjejer älskar handdukar och du bor med tre tjejer. ![]()
Dubbelvask är en vinnare.
“Eget” badrumsskåp över “egen” vask är inte dumt.
Idiotmånga krokar. Tjejer älskar handdukar och du bor med tre tjejer. ![]()
Dubbelvask är en vinnare.
“Eget” badrumsskåp över “egen” vask är inte dumt.
Ja, en bidé av japanskt snitt skulle nog vara det första jag skulle skaffa om vi köpte en bostad. Nu hyr vi, så då har jag fått nöja mig med att installera en bidé av det finska slaget. Också bra, men klart underlägset.
Ja! Tidstypiskt blir aldrig fel!
Jag har exakt den duschväggen men med vitt kakel..dock det mer trendiga taket
Va väl lite tveksam till denna typ av duschvägg men sjukt lättstädat o man slipper dom där släplisterna o dörrlist som blir sjukt sunkiga snabbt
Det är byggt 1939. ![]()
Alltså på riktigt? Bidé? Har aldrig ens tänkt tanken. Känns ju jättekonstigt med vatten där… Men jag gissar att det är en vanesak, eller hur? Var börjar man? Hur vet man om det är bra? Så många frågor. ![]()
Blir spännande att följa. Jag kommer att suga upp all kunskap som du delar. ![]()
Ångest för när vi ska göra vid vårt. Pallar inte att vara projektledare för det heller utan vill ha en person som löser alla bitarna med olika hantverkare. Jag har noll kompetens och noll intresse för jobbet. Vill bara ha nytt badrum ![]()
Det jag saknar mest i mitt badrum är inbyggda högtalare. Älskar att bo på hotell där jag kan lyssna på musik i badrummet!
Nä DET avstår jag gärna
. Aldrig blivit klok på dem . Fat finger på knapparna så blir det som ett lavemang ![]()
Åh! 1930-1940-tal! Guldgruva! ![]()
Egen dörr, eget rum är inte heller fel ![]()
Kollega installerade det pga utrymmesbrist och att han ville ha bastu hemma. Dusch kombinerat med ångbastu. Han är nöjd, 3 åriga sonen likaså. Frugan med, tror jag.
Jag tittar också på detta, vi ska göra om andra badrummet om något år och då ska jag tveklöst få en insatt om det är görbart.
En observation jag har är att bastu tar alltför mkt tid att få varm. Ofta därför man inte använder den skulle jag tippa. Vi har en i en gemensam lokal 20 meter från huset. Jag älskar att basta men använder den aldrig. Om man är otålig/har lite tid så vill man trycka på en knapp, kanske vänta 5-10 min, och sen kunna basta. Man vill inte behöva planera in “om 1h, då ska jag basta, jag förbereder den nu”. Ångbastu är nog perfekt på det sättet. Att det går att kombinera med duschen är ännu bättre (om man likt oss inte har plats till en vanlig bastu).
Helvete när den pajjar bara.
Handdukstork med timer är bra för plånboken.
Inbyggd hyllla i väggen till duschen är najs. Antingen nisch eller flera perforerade hyllplan så man slipper alla färgglada flaskor ståendes på golvet.
Frostat glas eller liknande ifall ni ska ha duschväggar/dörrar, fläckar syns mindre än på klart glas.
Justerbar belysning, trevligt med gulare svagt ljus på kväll/natt. Överväg något som är Home Assistent kompatibelt.
Uttag i badrumsskåpet för tandborstar mm. 2 uttag placerade utanför skåpet för hårtork mm. Gärna ett ovanför skåpet också så man kan plugga in en högtalare om man vill.
Golvvärme, helst vattenburen.
Om kakel, tänk praktiskt. Stora plattor ger färre jobbiga skarvar att rengöra. Blank textur är lättare att hålla rent än grov.
Fundera flera gånger om kring placering. Ingenting stör mig mer än lampknappar eller handdukar på fel plats.
Hade bastu i förra huset men användes nästan aldrig. Men nu saknar jag den lite.
Men iaf..trots att det är kul med nytt badrum så fundera på vad det kostar kontra hur mycket tid ni lägger där. För oss är ett fint kök mycket viktiga än fint badrum.
Haha, så roligt att du helt uppenbart ser HELT andra saker än mig. Jag har ingen aning vad det betyder. ![]()
Vår dusch är mot yttervägg. Vi gjorde väggen tjockare för att få plats med en inbyggd nisch-hylla. 10 år senare, nöjd varje dusch!
Källar-badrummet/tvättstugan fick nyligen en bastu med kombi-aggregat, dvs kan köra en ångbastu light. Väldigt bra sätt för oss att få med kidsen i bastun (behöver inte ha lika varmt då)
Det som jag tycker om är handukstork som i mitt fall är inkopplat på varmvatten delen (& är alltid på, men så bor jag i en lägenhet).
För cirka 10 år sedan installerade jag ett badkar (vanlig modell) som min dotter älskar att använda för bad, medan jag själv använder nästa uteslutande bara duschen och har badkaret för uppsamling av vattnet. Det har givit mig möjligheten att ta ett bad om jag så vill, vilket inte var möjligt förut, då vi bara hade dusch.
Även på sommaren? Det finns dock vattenburna varianter med elslinga också! Kostar en slant dock.
Handdukstorken är på 24/7/365, så ja även på sommaren
Vilket uppskattas väldigt.
Slår också ett slag för bide.
Vår bastu används inte speciellt ofta men det är ju en lyx man kan unna sig när man bor stort.
Röstar också för flera eluttag, gärna dolda i skåpen för laddning av eltandborste.
Smart högtalare är också trevligt vid mysbad eller operarakning.
Man sätter ett uttag ovanför skåpet så kan man koppla in vilken man vill.