Resa 2022 - Vilka försäkringar?

Hej RT vänner!
Jag och min familj planerar en resa till Thailand i slutet av 2022 och som sträcker sig in på början av 2023. Tänkte därför höra med alla kloka personer här på forumet vad vi bör tänka på i form av försäkring. Med avseende på att covid är svår att förutse vad den har för status i slutet av 2022 (pandemiklass kvar etc).

*Vi kommer boka flyg separat och boenden separat så att säga. Dvs ingen paketresa. Vad bör vi tänka på med avseende på detta och covid etc?

*Finns det någon försäkring som täcker fallet där vi antingen får covid innan resan och ej kan åka, alternativt att vi kommer in i landet och blir satta i karantän?

*Något annat vi bör tänka på?

Tack för hjälpen!
Fredrik

1 gillning

Hej.

Förhinder innan resan, något i stil med Folksam "resklar’, men osäker exakt vilka villkoren då jag aldrig behövt använda min för just det. Tror den kostar 22kr/mån för mig.

Försäkring som täcker COVID i Thailand så rekommenderar jag att köpa en bra Thailändsk Försäkring då det blir enklare handläggning på plats. Jag körde “Axa” i vintras, 1000kr för 60 dagar vårdkostnad upp tom $50.000 , täckte även osympatisk besvär vilket jag kände var vettigt.

Och sen hade jag i grunden min vanliga hemförsäkring.

Men om Ni ska åka till vintern så är det omöjligt att veta hur kraven ser ut då.

Mvh
Tobias

1 gillning