Ska jag säga upp mig och tjuvstarta mitt drömliv?

Skryter man om man är anonym? Det tycker inte jag så här vågar jag pratar öppet.

Jag har buffert på 30 000 kr, stor semesterkassa på 450 000 kr för 3 års framtida resor och en Global Barnportfölj 100% (dvs inga räntor) på ca 1000 000 kr. (vet inte exakt för jag loggar inte in.)

Jag studerar 100% till sjuksköterska och tar CSN. Jag jobbar 50% som undersköterska. Jag investerar i nuläget allt CSN.

På min 50% lön kan jag leva så jag kan investera allt CSN.

Saken är att med mitt jobb följer mycket mindre frihet. :frowning:

Hade jag sagt upp hade jag kunnat åka till Thailand oftare.

(som är mina drömmars land, det är HELT magiskt. Jag känner mig som en Grand Exemplar Jedi Master där. Maximus-vokabulär för helt j-vla fantastisk!)

Hade jag kunnat åka till Thailand mellan terminerna i skolan dvs December/Januari och hela sommarlovet på 10 veckor hade det gjort UNDERVERK för mitt liv.

Jag hade mått så otroligt bra och nått maximal god hälsa dvs en ypperlig hälsa i fysiskt, psykiskt, socialt och andlig hälsa.

Om jag säger upp mig kan jag säkerligen vara kvar som timanställd. Det betyder att jag kan jobba när jag vill. Vill jag inte jobba halva December och in i halva Januari så kan jag låta bli. Och jobba motsvarande 50% februari tom sommarlovet.

Så penga-mässigt hade det blivit nästan saksamma. Om jag ändå måste vara hemma i Sverige för att gå i skolan kan jag jobba lite extra på kvällarna/helgerna (jag dricker inte alkohol). som usk-timanställd på åldersdomshem. Det finns massor där jag bor. Jag kan jobba som personlig assistent. Alltså det finns massor av jobb och väldigt lite personal. :face_with_diagonal_mouth:

Jag kan även undvika att jobba och gå på CSN som en normal student fast då pajar liksom min plan att investera allt CSN. :thinking: Det skulle bli en investering men inte i investeringar på börsen som var tänkt från början. CSN-pengarna hade hjälpt mig leva mitt absoluta drömliv.