Ett tips är inte fundera så mycket på att spara lite pengar på saker som är lättillgängligt här utan att kika efter saker som är svårt/omöjligt att få tag på här.
T ex, jag och min fru gillar serien Yellowstone, en kompis åker på tjänsteresa nu och kommer fixa hem Yellowstone kaffe
Kan också vara sånt som är lätt att få hit men blir svindyrt med frakt och avgifter, åkte ofta på tjänsteresa dit en period och passade på att shoppa på t ex Thinkgeek som fanns då, de skickade visserligen till sverige men med alla avgifter blev det oftast mer än dubbla priset.
Sidospår men det är väl något av det trista med globaliseringen, det är inte särskilt roligt att shoppa nånstans numera. Allt finns i princip överallt. Minns när jag var i New York på nittiotalet och gick runt på typ Yellow Rat Bastard och var så impad. Kommer inte ihåg sist den känslan uppstod.
En viss tillbakagång har skett på senare år när fraktkostnaderna börjat öka för en del varor. En tumregel kan ju också vara att försöka titta på varor som är “nischvaror” i Sverige men “mainstream” i USA. Dessa har ofta stora påslag och kan köpas billigare där. Vill man leka cowboys och indianer finns det helt säkert mycket bättre outfits att köpa där, till exempel.