Vet inte vad som var så misstänkt med länkarna men sök på “NOMO”. Finns på Substack.
Hej folket! Tänker att jag norpar åt mig denna tråd lite. Någon som har fler ställen att äta på? Gärna lunch-vänliga då kvällarna redan är bokade ![]()
Gärna kaféer/konditorier/glassbaren också eftersom vädret ska bli så härligt i helgen
För glass hade jag lätt lånat en lånecykel (Malmö by bike) och cyklat längs havet ner till limhamn för en glass på Limhamns glassmejeri ![]()
https://www.malmobybike.se/ är det bästa sättet för en turist att upptäcka stan på. Det finns cykelparkeringar nästan överallt i stan.
Mando är ett klassiskt hak som serverat 1,6 miljoner plankstekar. Jag besökte dem i April och åt plankan.
Ganska värdelöst.
En halvdan köttbit på planka med fries! Vad är det för mening med plankstek om man inte har pommes duchesse?!
Mando är en turistfälla. För bra planka hade jag rekommenderat Broderstugan istället.
Glass i Malmö, där tillhör jag de som håller Dolce Sicilia på Drottningtorget som nr 1
Jodå, det finns andra vars preferenser gör att de sätter Köld (Friisgatan nära Möllevångstorget) eller Lilla Glassfabriken (Holmgatan nära Davidhallstorg) främst
Juste! den har jag hört talas om. Får se om tiden finns
Malmös bästa macka på POMs i Saluhallen!
Vill du sitta så kör Quan eller Namu för asiatiskt eller givetvis Saltimporten (blev ju korad i NY Times)
Nani? Var är den?
Menade Namu
uppdaterat nu
Nani!?