Resurs World Kreditkort

Hej!

Någon som har erfarenhet av Resurs World? Kostar 89 kr/mån men med rätt bra förmåner ändå, 1% cashback på allt ink räkningar, 4 loungebesök per år, reseförsäkringar etc.

Vad var din upplevelser av kortet och dess förmåner kontra avgift, helhetsupplevelsen kring kundtjänst, smidighet med appen etc?

1 gillning

Lite meningslöst när de tar 1% i avgift för detsamma. Vill man skjuta fram betalning av räkningar finns det bättre kort.

Vad menar du att dom ‘‘tar 1% avgift för detsamma?’’

Tillägg: Jag utnyttjar aldrig krediten för att delbetala, utan det är endast bonuset jag vill åt.

De tar 1% i avgift för att betala räkningar, så även om de ger bonus på 1% för detta blir det ±0 ur bonussynvinkel.

Ok nu hänger jag med, och läste precis detta också. Tyckte väll nästan att det var för bra…

Känns annars kortet OK utifrån dina erfarenheter/uppfattning?

Har ingen personlig erfarenhet av kortet, men vad är det du vill uppnå? Ofta kan man kombinera en bukett av avgiftsfria kort som uppnår allt man önskar, och det är enklare än någonsin att ”bära” flera kort på ett smidigt sätt med Apple/Google Pay.

Att det är ”gratis” att betala räkningar, om det nu är så, uppfattar jag som ett bra erbjudande. De flesta andra kortutgivare tar betalt för det.

Jag ser inte själv riktigt poängen eller nyttan med att kunna betala räkningar med kortet. Någon får gärna förklara vilken situation/målgrupp som detta är relevant för.

1% cashback är det inte, man får 1 “poäng” per krona som kan användas i deras “poängshop”. Om denna stämmer så är poängen värda väldigt lite. 7200p för 50kr presentkort på Jula. Resurs Bank poängshop - Lista med ALLT du kan köpa (kredit.nu)

2 gillningar

Istället för buffert. Låt säga att du köpte en ny kyl och inte kommer klara av att betala den under första fakturaperioden om du även betalar andra löpande fakturor, då lägger du några av dessa på kortet tills du är ifatt på inkomstsidan.

Jag skulle inte välja att göra så själv och ser det som en ganska konstig modell/strategi. Kanske har jag fel och det vore smart att göra just så. Säkert kan det passa någon med varierande inkomster eller som hamnat i en svacka. Att det skulle vara en väsentlig egenskap hos ett kort ser jag inte riktigt men jag är som sagt öppen för att jag kan ha fel.

Låta säga att du har x i löpande fakturor varje månad, då kan du i praktiken sänka din buffert med samma summa. Detta innebär i sin tur att du kan hålla denna summa investerad istället.

Ingen jätteskillnad mot att ha en kredit mot sina fonder/aktier där man vid behov kan låna billigt om behovet uppstår som alternativ till buffert, lite mer jobb bara. Perfekt om man har liten portfölj och därmed inte kan låna så mycket mot den samt vill maxa investerade summan.