Retroaktiv hyreshöjning

Tack så mycket, det ska jag göra!

"Ja det låter rimligt, som jag skrev tidigare borde du be dom förklara sig och hänvisa till lag och klausul.

Även om verksamheten är bra så handlar det mycket om budget och hur mycket dom har.

Sen efter de handlar väl de mest om hur långt ni är villiga att gå i detta."

Det låter ju iofs ganska rimligt. :smiley:

“Du kan inte förvänta dig juridisk hjälp av din motpart vid en tvist. “Hur hanterar vi den här jobbiga grejen där du ska ge mig pengar” kommer i stort sett alltid bemötas med tystnad från motparten. Det är bra att du tagit kontakt så att de fått chans att komma med input men de hade inga särskilda rutiner som de ville följa. Så du kan gå vidare och skicka fakturan.”

Ärendet är inte okomplicerat, se nedan länk.

Rätt att retroaktivt ta betalt för lokalhyra?.

2 gillningar

off-topic: Om du markerar en postares text dyker det upp en liten citatruta du kan trycka på och få det tjusigt citerat, så kan vi som läser hitta vem som skrev vad och enkelt gå tillbaka i diskussionen. :+1:

2 gillningar

Ah, vad bra. Jag letade efter den funktionen, men hittade den inte. Tack!

1 gillning

Även om ni inte skulle kunna fakturera retroaktivt måste ni ju komma överens om hur indexuppräkningen ska gå till. Det funkar ju inte att indexuppräkna från förra året, då kommer ni ju aldrig ikapp. Nästa hyra ska ju räknas upp med index från den gång hyran höjdes senast om det ska bli rätt.

Ja det är vi överens om. Höjningen för detta året är baserad på indexhöjningen sedan avtalets början.

//Peter