Revolut vad tycks?

Hej
Tänkte fråga vad tycks om banken Revolut, är den säker och om man skulle få flera överföringar fram och tillbaka skulle det hända nått. Har staten koll på det?
Håller på resa runt Europa och sälja guld som har funnits hos familjen länge. Så tänkte ha en bank som kan ta emot andra valutor som går att växla med snabbt utan stora avgifter. Plus kunna använda den själv medans jag reser till olika länder. Om jag skulle få minsta överföring eller swish i min Swedbank konto så börjar dom andas på min nacke. Så jag börjar bli lite less på övervakningen. Sue me men om man skulle få ett överföring med en stor summa varje månad, kommer den frysa eller nått? Då menar jag på Revolut nu

Sen pengarna som jag har i den konton tänkte jag skicka vidare till lysa. Om det skulle gå.

1 gillning

Jag kan tyvärr inte svara på aspekten om hurvida staten får insyn, jag tänker att eftersom Revolut är baserat i Litauen så är det väl upp till dom vad dom delar med sig av till Svenska myndigheter, har som sagt dålig koll på det.

Men kan säga att av det jag använt Revolut till så har det fungerat ypperligt.
Eftersom jag reser en hel del så är det toppen att kunna växla till sig valuta för landet man tänker åka till i förväg.

Jag är betalar för metall paketet vilket jag inte riktigt analyserat om det är värt det eller inte, det är det antagligen inte i det stora hela, men jag för över pengar till min flickväns bank (utländsk) till väldigt förmånliga avgifter och kan ta ut 8000kr i utländska automater i månaden utan avgifter från Revolut (den utländska banken tar dock oftast en avgift oavsett) 8k är för lite dock, jag tycker det kunde varit 20 eller 30k :slight_smile:

Jag har både skickat och tagit emot EUR och lite krypto från Kraken vilket fungerat utmärkt.

Revolut har naturligtvis också KYC men har inte haft något tjafs eller problem med överföringar, nu vet jag inte hur stora överföringar du tänkt dig, men jag hanterar väl ca 30k-50k SEK/månad i Revolut och det har inte varit några problem.

Du kommer inte kunna göra insättningar direkt från Revolut till Lysa, det måste vara en bank där du har clearing och kontonummer.

Tänker runt 80k varje månad. Tänkte lägga sen därifrån in till lysa. Men verkar som det kommer inte gå nu