Rikatillsammans Köp & Sälj

Efter att ha gått igenom min fars gamla grejer så tycker jag att detta forum borde ha en köp och sälj del. Alla här vill ju tjäna/spara :smiley:

1 gillning

När man köper och säljer saker är det en fördel att motparten inte har så stort ekonomiskt intresse…

11 gillningar

Jag är en av dom som föredrar less is more.
Stora värdet är att bara få bli av med allt ibland.
Redan fyllt en container och nästa är beställd.

Som i detta fall finns det lådvis med LP-skivor samt kartonger med serietidningar ifrån 80-talet mm.

Då hade det varit ypperligt med en liten summa för att få iväg det.

Lägg det på Tradera? Kostar inget att lägga in annons, man får betala en procentsats av summan om man får saken såld.

Nu fångade du min uppmärksamhet. Vad snackar vi för genre(r)? :smiley: Var i geografin finns de?

I dagsläget Västervik men tar med det hem till Trollhättan på fredag.

Består av 90% gammal rock vid en snabbkoll.

Ajdå… :wink:

Då håller jag tummarna att här finns nå’n rocksugen i trakterna.

1 gillning

Självklart ska vi ha ett “Köp och sälj”. :joy:

Har skapat en sådan kategori nu. :+1:

3 gillningar

Om någon har ett par gamla Investor B aktier från 90-talet som ligger och skräpar i garaget är jag villig att köpa dom för inköpspris. Pm vid intresse.

16 gillningar

:rofl::rofl: Självklart. Vad generöst och schangtilt av dig. :joy:

1 gillning

Nu har du fått en första annons :wink:

1 gillning

Funkar såklart med A också, men då vill jag ha lite rabatt för brukar ändå inte rösta på bolagsstämman.

1 gillning

Jag tror det här forumet snabbt urartar om vi frångår fokuset på ekonomi. Det är en sak om man har köp & sälj på ekonomiböcker och liknande men om det kan vara allt mellan himmel och jord är väl Tradera ett bättre alternativ?

6 gillningar

Alla väntar på att en V70 dyker upp till salu där.

12 gillningar

Jag kommer hålla det ganska tight tänker jag. Men om vi inte provar så vet vi inte. :slight_smile:

Haha, OM jag säljer den, så kommer jag göra det här. Lovar. :slight_smile:

3 gillningar

Bra med köp och sälj men också bra med vissa riktlinjer för vad som kan passa där.
En parameter kan ju vara om saker ska kunna skickas eller inte. Att någon har en massa pinaler i Ödebyhult och vill att man ska komma dit och gräva är ju en smula opraktiskt.

1 gillning

Auktion på den numera berömda V70 kanske!

1 gillning